English

مدیر اداره کنترل تسلیحات روسیه:

نباید میان کشورهایی که تسلیحات اتمی دارند ، جنگی راه افتد

مدیر اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم که یکی از مهم‌ترین وظایف، حفظ پایبندی و تعهد همه کشورهای "پنج قدرت اتمی جهان" به این اصل است که هیچ جنگی نباید میان کشورهایی که تسلیحات اتمی دارند، در بگیرد.

نباید میان کشورهایی که تسلیحات اتمی دارند ، جنگی راه افتد

به گزارش خبرگزار موج به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ولادیمیر یرماکوف، مدیر اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم که یکی از مهم‌ترین وظایف، حفظ پایبندی و تعهد همه کشورهای "پنج قدرت اتمی جهان" به این اصل است که هیچ جنگی نباید میان کشورهایی که تسلیحات اتمی دارند، در بگیرد؛ اصلی که در بیانیه مشترک ماه ژانویه رهبرن قدرت‌های اتمی جهان مطرح شده است. روسیه کاملا به این اصل پایبند و متعهد است.

کونستانتین وورونتسوف، معاون رئیس هیات روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل این بیانیه را در این کمیته که مسئول کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی است، قرائت کرد.

این اظهارات یرماکوف پس از آن منتشر شد که کرملین در جریان یک شفاف‌سازی تاکید کرد که مسکو تنها بر اساس دکترین رسمی خود از تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد - به این معنی که تنها برای دفاع از خود در برابر تسلیحات کشتار جمعی یا جایی که بقای آن با ابزارهای متعارف تهدید شده باشد، از تسلیحات اتمی استفاده می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود: در اینجا هیچ ملاحظات دیگری نمی‌تواند وجود داشته باشد.

روسیه بارها از سوی آمریکا و متهدانش به استفاده از تسلیحات اتمی در اوکراین متهم شده است. پسکوف بارها به خبرنگاران این دکترین رسمی را توضیح داده تا هرگونه سوءتفاهمی را رفع کند. براساس دکترین اتمی روسیه، مسکو تنها در واکنش به استفاده از تسلیحات اتمی و دیگر تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور یا متحدانش و همچنین در واکنش به حمله با تسلیحات متعارف که وجودیت روسیه به عنوان یک کشور مستقل را تهدید کند، حق دارد از تسلیحات اتمی استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه