English

تبادل زندانیان بین ونزوئلا و آمریکا

رئیس جمهور ونزوئلا با تبادل زندانیان آمریکایی برادرزاده های همسرش را آزاد کرد.

تبادل زندانیان بین ونزوئلا و آمریکا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، دولت ونزوئلا گزارش کرد که موفق به آزادی دو جوان ونزوئلایی که به ناحق در ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) زندانی بودند از طریق تبادل زندانیان آمریکایی دست یافت.

وی اعلام کرد که سیستم قضایی ونزوئلا تصمیم گرفت گروهی از شهروندان آمریکایی را که به دلایل بشردوستانه با پرونده های حقوقی در این کشور آمریکای جنوبی روبرو بودند، آزاد کند.

جوانان ونزوئلایی افراین آنتونیو کامپو و فرانسیسکو فلورس دی فریتاس برادرزاده های سیلیا فلورس،  همسر رئیس جمهور ونزوئلا هستند که در سپتامبر 2015 ربوده شدند و بدون مدرک یا دلیل واقعی و برای اهداف سیاسی علیه رئیس جمهور مادورو تحت یک محاکمه تقلبی  و برای اهداف سیاسی علیه رئیس جمهور مادورو، در ایالات متحده قرار گرفتند.

 پس از سفر مقامات آمریکایی در مارس 2022، برای مدتی مذاکرات موثری از طریق کانال های دیپلماتیک با سفر سه مقام بلندپایه به ونزوئلا که از سوی کاخ سفید برای مذاکره مستقیم با رئیس جمهور نیکلاس مادورو فرستاده شده بودند، انجام شد و دولت ونزوئلا به دلایل بشردوستانه 7 شهروند آمریکایی را که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ونزوئلا بودند آزاد کرد.

دولت های دو کشور به طور رسمی در تاریخ  ۱ اکتبر سال جاری میلادی تبادل زندانیان را تأیید نموده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه