English

طوفان قدرتمند در شمال فیلیپین ۵ امدادگر را به کام مرگ کشاند

طوفان نورو در شمال فیلیپین منجر به کشته شدن پنج امدادگر و قطع برق شد.

طوفان قدرتمند در شمال فیلیپین 5 امدادگر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، طوفان نورو در شمال فیلیپین سبب کشته شدن دست کم پنج امدادگر شد، برق در دو استان کامل از بین رفت، بسیاری از روستاها زیر آب رفت و مقامات مجبور شدند کلاس ها و کارهای دولتی را در پایتخت و اطراف آن متوقف کنند.

به گفته مقامات، قوی‌ترین طوفانی که امسال کشور را درنوردیده است، پیش از غروب یکشنبه در شهر بوردئوس در استان کوئزون به ساحل رسید، سپس با عبور از منطقه اصلی لوزون که بیش از 52000 نفر به پناهگاه‌های اضطراری منتقل شده بودند در طول شب، ضعیف شد.

فرماندار استان بولاکان در شمال مانیل، دانیل فرناندو، گفت: پنج امدادگر که از یک قایق برای کمک به ساکنان گرفتار در آب‌های سیلاب استفاده می‌کردند، با یک دیوار فروریخته برخورد کردند و ظاهراً در آب‌های خروشان غرق شدند.

مقامات گفتند که بیش از 17000 نفر از جوامع پرخطر مستعد موج جزر و مد، سیل و رانش زمین تنها در کوئزون به پناهگاه های اضطراری منتقل شدند.

بیش از 3000 نفر در کلانشهر مانیل به محل امن منتقل شدند که در اثر باد شدید و باران در شبانه روز تحت تاثیر قرار گرفت. کلاس ها و کارهای دولتی روز دوشنبه در پایتخت و استان های اطراف به دلیل احتیاط به حالت تعلیق درآمد، اگرچه آسمان صبح آفتابی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه