English

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد از طالبان خواست زمینه تحصیل دختران دبیرستانی جهت بهبود وضع امنیت و فقر آن ها فراهم کنند.

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از کابل، دبیرکل سازمان ملل متحد و دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان امروز بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان تاکید کردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز به مناسبت یک سالگی تعطیل شدن مدارس دخترانه در افغانستان در پیامی از طریق توئیتر گفته است که یک سال دانش و فرصت از دست رفته هرگز جبران شدنی نیست.

وی تصریح کرد: طالبان باید دختران را به مدارس باز گردانند.

" مارکس پوتزل " سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان هم امروز در پیامی به مناسبت یک سالگی تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان و محرومیت دختران بالای کلاس ششم از تحصیل اعلام کرد این یک سال غم انگیز و شرم آور بود.

وی تصریح کرد محرومیت دختران بالای کلاس ششم از تحصیل در افغانستان هیچ توجیه معتبری ندارد و مشابه آن در هیچ جای جهان روی نداده است.

پوتزل با انتقاد از عملی نشدن وعده طالبان مبنی بر فراهم کردن زمینه‌های بازگشت دختران افغانستان به مدارس افزود در یک سال اخیر یک میلیون دختر افغان از تحصیل بازماندند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد بار دیگر از طالبان خواست زمینه تحصیل دختران دبیرستانی را فراهم کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان هشدار داد محرومیت دختران از تحصیل به ناامنی، فقر و انزوا در افغانستان کمک می‌کند.

مارکس پوتزل تصریح کرد مسئولیت ایجاد شرایط مساعد برای صلح، همدیگر پذیری، امنیت، حقوق بشر و بهبود اقتصادی بر عهده طالبان است.

دبیرکل سازمان ملل متحد و دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان امروز بر بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه