English

آمریکا:

حصول توافق با ایران در آینده نزدیک ممکن نیست

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه احیای برجام در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد، مدعی شد پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا گامی رو به عقب بوده است.

حصول توافق با ایران در آینده نزدیک ممکن نیست

 

به گزارش خبرگزاری موج، «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با خبرنگاران در مکزیک، مدعی شد پاسخ ایران به پیشنهاد طرف اروپایی و آمریکا «قدمی رو به عقب» بوده و احیای توافق هسته‌ای در آینده نزدیک ممکن نیست.

بلینکن که برای ملاقات با «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک، به این کشور سفر کرده، در اظهاراتی ادعایی به خبرنگاران گفت: «آنچه ما در یک هفته اخیر یا بیشتر در واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا دیده‌ایم، به وضوح یک گام به عقب است و چشم‌انداز برای توافق در کوتاه‌مدت را بعید می‌کند.»

او در بخشی دیگر ضمن تکرار اینکه نمی‌توان زمان دقیق برای رسیدن به توافق تعیین کرد، مدعی شد : «ایران یا تمایل ندارد برجام احیا شود یا قادر نیست مسائل مختلف را برای احیای توافق برقرار سازد. آن‌ها همچنان تلاش می‌کنند مضوعات غیرضروری را مطرح کنند که احتمال حصول توافق را پایین می‌آورد، اما به طور حتم آنچه هفته گذشته دیدیم یک گام رو به عقب و دور شدن از توافق کوتاه مدت بود.»

پیش از این  وزیر خارجه آمریکا در مقر سازمان ناتو در بروکسل با وزرای خارجه سه کشور اروپایی دیدار کرد. مقامات اروپایی و آمریکایی در این دیدار بر همکاری نزدیک برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه