English

ثبت بیش از ۳۵۰ کشته و ۴۰۰ مصدوم در سیل اخیر پاکستان

در حوادث مرتبط با سیل پاکستان تاکنون دست کم ۳۵۷ نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر نیز زخمی و مصدوم شده‌اند.

ثبت بیش از ۳۵۰ کشته و ۴۰۰ مصدوم در سیل اخیر پاکستان

به گزارش خبرگزاری موج، اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) اواخر روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد: در حوادث مرتبط با سیل ناشی از ادامه بارش‌های موسمی شدید و مداوم برای بیش از پنج هفته در این کشور، تاکنون دست کم ۳۵۷ نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر نیز زخمی و مصدوم شده‌اند.

منابع رسمی از اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی اعلام کردند که علاوه بر تلفات انسانی، زیرساخت‌ها، شبکه‌های جاده‌ای و خانه‌ها نیز به دلیل باران‌های موسمی شدید و جاری شدن سیل در سراسر پاکستان از ۱۴ ژوئن آسیب دیده‌اند.

بر اساس آمار این مرکز، در مجموع ۲۳ هزار و ۷۹۲ خانه به طور کامل یا جزئی خسارت دیده و هزاران نفر را آواره کرده است و همچنین بارش شدید باران به ده ها پل و مغازه نیز آسیب رسانده است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که پاکستان با چالش های تغییرات آب و هوایی مواجه است و بر لزوم رسیدگی به مشکل سیل جاری تاکید کرد.

ایالت بلوچستان جنوب غربی پاکستان همچنان یکی از مناطقی است که در این حادثه طبیعی، آسیب بیشتری دیده است.

به گزارش شینهوا، در عین حال امدادگران در شهرهای مربوطه به همراه ارتش پاکستان در حال انجام عملیات امداد و نجات در مناطق آسیب دیده هستند. مقامات در حال انتقال افراد بی‌خانمان به مکان‌های امن‌تر، تامین غذا و آب برای افراد آسیب‌دیده هستند و همچنین پزشکان و امدادگران برای ارائه مراقبت‌های پزشکی به نقاط سیل زده اعزام شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه