English

تمدید تحریم‌ها و محدودیت‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای لبنانی

منابع رسانه‌ای از تمدید تحریم‌ها و محدودیت‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای لبنانی "تضعیف کننده دموکراسی" خبر دادند.

تمدید تحریم‌ها و محدودیت‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای لبنانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، اتحادیه اروپا اعلام کرد که مدت اعتبار تحریم‌ها و اقدامات محدودکننده علیه افراد و نهادهای "تضعیف کننده دموکراسی و حاکمیت قانون" در لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

شورای اتحادیه اروپا در این باره اعلام کرد قطعنامه‌ای را تصویب کرده است که چارچوب اقدامات محدودکننده هدفمند برای رسیدگی به وضعیت لبنان را برای یک دوره یک ساله تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳ تمدید می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ اقدامات محدود کننده هدفمندی را برای رسیدگی به اوضاع در لبنان را با اعمال تحریم علیه اشخاص یا نهادهایی که مسئول "تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون" هستند. این اقدامات شامل موارد مختلف است، ازجمله؛

۱ ـ مانع تراشی یا تضعیف روند سیاسی دموکراسی از طریق ادامه دادن موانع تشکیل دولت یا مانع یا تضعیف جدی برگزاری انتخابات.

۲ ـ سوء رفتار جدی مالی در رابطه با دارایی عمومی تا زمانی که اقدامات مورد بحث تحت پوشش کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد و صادرات غیر مجاز سرمایه قرار گیرد.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به کشورهای اتحادیه اروپا و مسدود کردن دارایی‌های افراد و نهادها است. همچنین اشخاص و نهادهای موجود در اتحادیه اروپا را از در اختیار قرار دادن وجهی برای افراد تحریم شده منع می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی