English

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرودگاه عدن

منابع رسانه‌ای از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی عدن و هدف قرار گرفتن مدیر اداره امنیت استان لحج خبر دادند.

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرودگاه عدن

به گزارش خبرگزاری موج، منابع رسانه‌ای از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی عدن، خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی، با انتشار یک خبر فوری از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده و هدف قرار گرفتن یک خودروی نظامی در نزدیکی فرودگاه بین‌‌المللی عدن خبر داد.

سپس خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که سرتیپ «صالح السید» مدیر اداره امنیت استان لحج با یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرستان «خور مکسر» واقع در شرق عدن هدف قرار گرفت.

عدن از سال ۲۰۱۵ به مرکز دولت مستعفی یمن تبدیل شده است. در دهم آذرماه ۱۳۹۹ نیز به هنگام ورود اعضای کابینه جدید به داخل شهر عدن، چندین انفجار مهیب در فرودگاه این شهر رخ داد. امارات و عربستان دو قدرت اشغالگر عضو ائتلاف عربی متجاوز علیه یمن مدتهاست که در جنوب یمن دچار تضاد منافع شده‌اند؛ به نحوی که درگیری‌های بسیاری بین مزدوران آنان در یمن صورت می‌گیرد.

تنش و درگیری میان شبه‌نظامیان شورای انتقالی که داعیه جدایی از یمن را دارند با نظامیان دولت مستعفی از ابتدای جنگ، پای ثابت بحران یمن بوده و در مراحلی به درگیری‌های خونین و طولانی منجر شده است.

ناظران این درگیری‌ها را دعوای قدرت میان ریاض و ابوظبی می‌دانند، به شکلی که شورای انتقالی گوش به فرمان امارات بوده و دولت مستعفی نیز جز اجرای اوامر سعودی‌ها، اختیاری از خود ندارد.

ناامنی و خون‌ریزی و رقابت‌های خونین گروهها در شهرهای جنوبی و تحت کنترل دولت مستعفی در حالی است که شهرها و استان‌های تحت حاکمیت دولت صنعاء در امنیت کامل به سر می‌برند و به جز حملات هوایی ائتلاف سعودی، در سال‌های گذشته هیچ موردی از بمب‌گذاری یا ترور در آن‌ها گزارش نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه