English

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

ایران و آرژانتین درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس ارائه داده‌اند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ایران و آرژانتین درخواست رسمی برای پیوستن به گروه «بریکس» را ارائه داده‌اند.

ایران و آرژانتین درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس ارائه داده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ایران و آرژانتین درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس را ارائه داده‌اند.

وی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی اینگونه نوشت: «درحالی‌که کاخ سفید به دنبال قطع‌ ارتباط، ممنوعیت و به‌هم‌ریختن اوضاع جهان است، ایران و آرژانتین متقاضی پیوستن به بریکس شده‌اند».

گروه بریکس هم‌اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است. سرواژه بریکس (BRICS )هم از کنارهم‌قرارگرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۴۰ درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود.

«سعید خطیب‌زاده» (سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران) دیروز دوشنبه اعلام کرد تهران درخواست رسمی برای عضویت بریکس ارائه داده است. «آلبرتو فرناندز»، رئیس‌جمهور آرژانتین نیز هفته پیش در نشست مجازی سران «بریکس پلاس» (اعضای بریکس و چند کشور دیگر) گفته بود این کشور خواهان عضویت کامل در گروه بریکس است.

چهاردهمین نشست سران بریکس روز جمعه به علت شرایط کرونا به صورت مجازی و با شعار «تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی» برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی