English

تشدید آلودگی هوا در بسیاری از کشورها

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد آلودگی هوا در بسیاری از کشورها در دوران قرنطینه کرونا شدت پیدا کرده است.

تشدید آلودگی هوا در بسیاری از کشورها

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس نتایج یک مطالعه، قرنطینه‌های اعمال ‌شده برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید-۱۹ عملا منجر به تغییری در میانگین جهانی سطح آلودگی ذرات معلق در طول سال ۲۰۲۰ نشده است و در برخی از پرجمعیت ‌ترین کشورها میزان آلودگی افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از تصاویر ماهواره ای در مورد سطح ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (PM۲.۵) نشان می‌دهد که قرنطینه ‌های اعمال شده در بسیاری از نقاط جهان تنها به ‌طور موقت آسمان صاف را برای برخی از مناطق به ارمغان آورده است.

بر اساس تحقیقات شاخص کیفیت هوا مستقر در دانشگاه شیکاگو، سطح میانگین وزنی PM۲.۵ بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ از ۲۷.۷ به تنها ۲۷.۵ میکروگرم در متر مکعب کاهش یافته است که بیش از پنج برابر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت است.

سطح آلودگی در سراسر جنوب آسیا آلوده ترین منطقه جهان افزایش یافته که پیش بینی می شود ساکنان آن در صورت عدم بهبود شرایط هوا حدود پنج سال از امید به زندگی خود را از دست بدهند. همچنین افزایش سطح آلودگی در بخش‌هایی از جنوب شرق آسیا ثبت شده، به گونه ای که سطح آلودگی در برخی مناطق تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه گاردین، افزایش سطح آلودگی هوا در برخی مناطق جهان درحالیست که برخی از کشورها کاهش قابل توجهی در میزان آلودگی هوا طی سال ۲۰۲۰ ثبت کردند از جمله می‌توان به اندونزی اشاره کرد که میزان ذرات معلق سال به سال به دلیل کاهش آلودگی ناشی از آتش سوزی بیش از ۲۰ درصد کمتر شده است. همچنین آلودگی در روسیه، چین، آلمان و ژاپن در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش قابل توجهی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه