English

احضار کاردار سفارت آمریکا در کویت در ارتباط با همجنسگرایی

وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد که سرپرست سفارت آمریکا در این کشور را به دلیل انتشار توئیت‌هایی در حمایت از همجنس گرایی احضار کرده است.

احضار کاردار سفارت آمریکا در کویت در ارتباط با همجنسگرایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از CNN، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود به دنبال احضار جیم هولیستایدر، سرپرست سفارت آمریکا در کویت، منتشر کرد، گفت: جیم هولیشتایدر به این دلیل احضار شد که سفارت آمریکا در حساب‌ توییتری خود ارجاعات و توییت‌هایی در حمایت از همجنسگرایی منتشر کرده بود.

براساس این بیانیه، سرپرست سفارت آمریکا با نواف عبداللطیف آل احمد، معاون وزیر امور خارجه کویت در امور آمریکا دیدار کرد و وی یادداشتی مبنی بر رد مطالب منتشر شده توسط کویت و تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات لازم الاجرا در کشور کویت و تعهد به عدم انتشار چنین توییت‌هایی با رعایت مفاد کنوانسیون وین در مورد دیپلماسی روابط ۱۹۶۱ به وی ارائه کرد.

تبریک منتشر شده از سوی سفارت آمریکا در کویت در رابطه با حمایت از همجنس‌گرایی، خشم گسترده‌ای را در این کشور برانگیخت، به صورتی که تعدادی از نمایندگان مجلس ملی کویت خواستار عذرخواهی رسمی سفارت شدند.

به گزارش روزنامه کویتی "الرای"، شمار زیادی از شهروندان با اظهار نظر در خصوص این خبر، مخالفت خود را با این موضوع که با ارزش‌های اخلاقی و دینی جامعه کویت در تضاد است، اعلام کردند.

در همین راستا تعدادی از معاونان وزارت امور خارجه کویت نیز خواستار اقدام برای کنترل این گونه اقدامات و افعال شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه