English

دبیرکل ناتو:

باید برای جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده باشیم

دبیرکل ناتو گفت: ایالات متحده در تلاش های ما برای حمایت از اوکراین عامل اصلی بشمار می رود و باید برای جنگ طولانی مدت در اوکراین که به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است آماده باشیم.

باید برای جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده باشیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المیادین، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری پس از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: طبیعتاً جنگ ها را نمی توان پیش بینی کرد بنابراین ما باید برای جنگ طولانی مدت آماده باشیم.

وی افزود: جنگ در نهایت در میز مذاکرات خاتمه خواهد یافت و باید به اوکراینی ها کمک کنیم تا وضعیت آنها در مذاکرات بهتر باشد.

دبیرکل ناتو ادامه داد: ایالات متحده در تلاش های ما برای حمایت از اوکراین عامل اصلی بشمار می رود و باید برای جنگ طولانی مدت در اوکراین که به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است آماده باشیم.

استولتنبرگ در عین حال مدعی شد چیزی که موجب اختلال در صادرات غلات از اوکراین شده است تحریم ها علیه روسیه نیست بلکه جنگ روسیه علیه این کشور عامل آن است.

دبیرکل ناتو همچنین افزود که خواهان تشدید نزاع و تبدیل آن به درگیری بین ناتو و روسیه نیست.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه