English

آتش بس طالبان پاکستانی با دولت پاکستان

طالبان پاکستانی با صدور بیانیه‌ای مذاکرات با دولت پاکستان با میانجیگری طالبان افغانستان را تایید کرده و از تمدید آتش بس تا ۳۰ مه خبر داده است.

آتش بس طالبان پاکستانی با دولت پاکستان

به گزارش خبرگزاری موج، طالبان پاکستانی با صدور بیانیه‌ای مذاکرات با دولت پاکستان با میانجیگری طالبان افغانستان را تایید کرده و از تمدید آتش بس تا ۳۰ مه خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است که دو کمیته از "تحریک طالبان پاکستان" در روزهای ۱۴و ۱۵مه با کمیته دولتی نشست‌هایی برگزار کردند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان نیز در توییت‌هایی گفته است با میانجیگری طالبان افغانستان، دولت پاکستان با "تحریک طالبان پاکستان" در کابل مذاکراتی داشته است و در این مذاکرات به آتش‌بس توافق شده است.

به گزارش بی.بی.سی مجاهد افزوده که تلاش آن‌ها به خاطر "نیت خیر" است و امیدوارند که دو طرف در این مذاکرات انعطاف نشان بدهند.

این در حالی است که ماه گذشته پاکستان حملات هوایی را در خاک افغانستان انجام داد که در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. طالبان آن را محکوم کردند و وزارت خارجه پاکستان درباره این حملات گفت "تروریست‌ها از خاک افغانستان" برای عملیات در داخل پاکستان استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه