English

روسیه به جنگنده‌های اسرائیلی با «اس-۳۰۰» حمله کرد

نیروهای روسیه جمعه هفته گذشته با اس‌-۳۰۰ به جنگنده‌های این رژیم شلیک کردند.

روسیه به جنگنده‌های اسرائیلی با «اس-۳۰۰» حمله کرد

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که برای اولین بار نیروهای روسیه با سامانه اس-۳۰۰ به سمت جنگنده‌های متجاوز این رژیم در سوریه حمله کردند.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای روسیه هفته گذشته با موشک‌های ضد هوایی پیشرفته اس-۳۰۰ به سمت جت‌های جنگنده‌ این رژیم که به اهدافی در شمال غربی سوریه حمله کرده بودند، شلیک کردند.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شلیک روسیه به جنگنده‌های این رژیم در سوریه «می‌تواند نشان دهنده تغییر قابل توجهی در نگرش مسکو به اسرائیل باشد».

تایمز اسرائیل در ادامه گزارش خود نوشت: «بر اساس این گزارش بدون منبع(کانال ۱۳)، این حادثه روز جمعه زمانی رخ داد که نیروی هوایی اسرائیل چندین هدف را در نزدیکی شهر مصیاف در شمال غرب سوریه بمباران کرد».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره خبر داده بود: «در جریان این حمله، پنج شهروند سوری شهید و هفت نفر مجروح شدند». یک منبع آگاه نظامی سوریه اعلام کرد که حوالی ساعت ۸:۲۰ شب گذشته، رژیم صهیونیستی  با شلیک موشک از سمت مدیترانه در غرب بانیاس، چند نقطه در منطقه مرکزی را هدف قرار داد. پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز مقابله کردند و اکثر آن‌ها را ساقط کردند».

تایمز اسرائیل در گزارش خود درباره این حمله مدعی شد: «رسانه‌های دیگر در این کشور گفتند که شش نفر کشته شدند که همگی پرسنل یک سامانه دفاع هوایی پنتسیر بودند که تلاش کردند موشک‌های اسرائیل را ساقط کنند».

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به سابقه طولانی تجاوزات این رژیم در سوریه ادعا کرد: «این بار سامانه‌های (آتشبار) اس-۳۰۰ در حالی که جت‌های (اسرائیلی) منطقه را ترک می‌کردند، آتش گشودند. این گزارش با اشاره به اینکه سامانه اس-۳۰۰ سوریه توسط ارتش روسیه اداره می‌شوند و نمی‌توانند بدون تأیید آنها شلیک کنند، در نهایت تهدید واقعی برای جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل ایجاد نکردند».

روزنامه «تایمز اسرائیل» در پایان گزارش خود درباره شلیک روسیه به جنگنده‌های اسرائیلی نوشت: «اگر تایید شود، این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و تحولی نگران‌کننده برای اسرائیل خواهد بود که صدها حمله هوایی در داخل سوریه در جریان جنگ داخلی این کشور انجام داده است و آنچه را که می‌گوید محموله‌های تسلیحاتی برای گروه تروریستی حزب الله لبنان تحت حمایت ایران است، هدف قرار داده است».

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه درباره حمله به مصیاف اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ رژیم صهیونیستی عامل حمله به سوریه بودند. دریاسالار «اولگ ژوراولف» معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت شامگاه جمعه هواپیماهای اف-۱۶ رژیم صهیونیستی، ۲۲ موشک به مرکز علمی سوریه در منطقه مصیاف و بندر بانیاس شلیک کردند.

انتشار خبر شلیک اس-۳۰۰ روسیه به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده که اخیرا تنش گرفتن تنش‌ها بین مسکو و تل‌آویو خبرساز شده بود. سه شنبه هفته گذشته بود که «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی پس از انتقاد نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پارلمان را ترک کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی