English

هدف قرار دادن مراکز مختلف نظامی اوکراین طی شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از هدف قرار دادن مراکز مختلف نظامی اوکراین طی شبانه روز گذشته خبر داد.

هدف قرار دادن مراکز مختلف نظامی اوکراین طی شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانس خبری اعلام کرد حدود دویست مرکز نظامی اوکراین هدف قرار گرفت و در میان مراکزی که هدف قرار گرفت‌ قرارگاه فرماندهی و انبار‌های تسلیحاتی نیرو‌های اوکراینی نیز وجود داشت.

وی از انهدام سامانه اس ۳۰۰ و هدف قرار دادن موشک‌های توشکای ارتش اوکراین و کشته شدن ۱۵۰ عضو گروه‌های مسلح تندروی اوکراینی خبر داد.

این مقام روس درباره عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز هشدار داد. این دو کشور علاقه خود برای عضویت در ناتو را اعلام کرده اند و کشورهای غربی نیز از آن حمایت می کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزاری خارجه ناتو در برلین، بر ادامه حمایت‌های کشورش و دیگر متحدان آمریکا در ناتو از اوکراین تاکید کرد و افزود آمریکا از سیاست در‌های باز ناتو در حق کشور‌های دیگر برای پیوستن به این ائتلاف پشتیبانی می‌کند.

وزیر خارجه آلمان، نیز در نشست غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برلین گفت: اگر فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو آمادگی داشته باشند، ما نیز آمادگی حمایت از آنها را داریم.

کارشناسان بر این باورند با عضویت کشور فنلاند در ناتو که مرزهای طولانی زمینی با روسیه دارد، تنش ها میان دو طرف می تواند تشدید شود. رئیس کمیسیون دفاعی مجلس فدرال روسیه پیش تر گفته بود در صورت پیوستن فنلاند به پیمان ناتو، روسیه نیروهایش را در مرز با فنلاند تقویت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه