English

نامه مشترک بلینکن و آستین به رهبران کنگره درخصوص اوکراین

وزرای خارجه و دفاع آمریکا در نامه ای مشترک به رهبران کنگره خواستار دریافت اختیارات برای برداشت مبالغ بیشتر بودجه جهت ارائه کمک های نظامی و مالی به اوکراین شدند.

نامه مشترک بلینکن و آستین به رهبران کنگره درخصوص اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سی ان ان، آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای خارجه و دفاع آمریکا به طور مشترک در نامه‌ای خطاب به مقامات کنگره این کشور از آنها خواستند تا اعتبارات تکمیلی برای اوکراین را تا ۱۹ ماه مه تصویب کنند تا دولت قادر باشد حمایت نظامی حیاتی و بی وقفه‌ای از اوکراینی‌ها به عمل آورد.

در این نامه آمده است: ما قدردان حمایت استوار کنگره هستیم، اما تقریباً همه مبلغ ۳.۵ میلیارد دلاری اختیارات برداشتی که کنگره امسال تأمین نمود، به پایان رسیده است، زیرا ما کمک‌های امنیتی را به اوکراین افزایش داده ایم و آنها نیز به طور مؤثر از آن استفاده کرده اند.

در ادامه آمده است: و تا امروز تنها اختیار برداشت ۱۰۰ میلیون دلار دیگر را داریم که نهایتاً آن نیز حداکثر تا ۱۹ مه ۲۰۲۲ تمام می‌شود.

بلینکن و آستین در این نامه تاکید کردند: اگر بخواهیم کمک‌های امنیتی خود را با سرعت فعلی ادامه دهیم، تا تاریخ مذکور به اعتبارات اضافی نیاز خواهیم داشت، از جمله مجوز برای برداشت‌های اضافی.

آنها در پایان افزودند: به طور خلاصه، ما به کمک شما نیاز داریم.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا همچنین توضیح دادند که «توانایی استفاده از ذخایر موجود وزارت دفاع ابزاری حیاتی در تلاش‌های ما برای حمایت از اوکراینی‌ها در مبارزه با تهاجم روسیه بوده است».

رونوشتی از این نامه به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا و رؤسای کمیته‌های تخصیص بودجه و خدمات نظامی سنا و مجلس نمایندگان ارسال شده است.

درخواست این دو از کنگره در حالی است که آنها پیشتر نیز در سفری محرمانه به کی یف پایتخت اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار کرده و به وی قول مساعدت بیشتر را داده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه