English

رفتار دوگانه اتحادیه اروپا در برخورد با پناهندگان اوکراینی؛

ناپدیدی بیش از ۳۰۰۰ نفر پناهجو در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس

سازمان جهانی پناهندگان اعلام کرد، آمار غرق و ناپدید شدن مهاجرین و پناهجویان و پناهندگانی که از طریق مسیر دریایی مدیترانه و اقیانوس اطلس به سمت اروپا می‌روند به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

ناپدیدی بیش از ۳۰۰۰ نفر پناهجو در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سازمان جهانی پناهندگان اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰۰۰ نفر از مهاجرین و پناهجویان و پناهندگانی که از طریق مسیر دریایی مدیترانه و اقیانوس اطلس به سمت اروپا حرکت کرده اند در دریا غرق یا ناپدید شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۰۲۰ به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است و در اوایل سال جدید تا به امروز این تعداد حدود ۴۷۸ نفر گزارش شده است.

این مهاجرین و پناهندگان از کشورهای مختلف از جمله کشورهای شمال-جنوب صحرای آفریقای جنوبی شامل تونس، مراکش، مالی، گینه، اریتره، مصر، ساحل عاج و سنگال، همچنین ایران، سوریه و افغانستان بوده است.

سازمان جهانی پناهندگان برای کمک به ارائه جایگزین‌هایی برای سفرهای خطرناک قایق و جلوگیری از قربانی شدن افراد قاچاقچی انسان که در مسیرهای اروپا فعالیت می‌کنند، ۱۶۳.۵ میلیون دلار درخواست کرد.

این درخواست شامل ۲۵ کشوری می شود که در چهار منطقه مختلف از طریق مسیرهای زمینی و دریایی یکسانی متصل می شود که توسط مهاجران، پناهجویان و پناهندگان استفاده می شود.

این آژانس از دولت ها می خواهد که چارچوب های قانونی و بشر دوستانه ای را در این مسیرها معرفی کنند.

کشورهای اروپایی بسیاری از مرزهای خود را برای اوکراینی های متواری از جنگ باز کرده اند که استاندارهای دوگانه ای در برخورد با مهاجران، پناهجویان و پناهندگان از کشورهای آفریقا و آسیا و خاورمیانه را دنبال می کند به همین دلیل به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. این در حالی است که گزارشی از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سال گذشته منتشر شد که اتحادیه اروپا تا حدودی در مرگ و میر در دریای مدیترانه به دلیل تماس‌های مضطرب بی پاسخ و ممانعت از تلاش‌های نجات بشردوستانه مقصر شناخته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه