English

حامد کرزی:

مردم ایران و افغانستان روحیه برادری خود را حفظ کنند

رئیس ‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار سفیر ایران در کابل، گفت: مردم ایران و افغانستان باید با هوشیاری تمام و روحیهٔ برادری و همسایگی از آن حفاظت نمایند.

مردم ایران و افغانستان روحیه برادری خود را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری موج، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با حامد کرزی رییس‌ جمهور پیشین افغانستان دیدار و رایزنی کردند.دو طرف در این دیدار در مورد روابط دیرینه و حسنه میان دو کشور ایران و افغانستان، حالات جاری در منطقه و تصاویر و خبرهای منتشر شده در رسانه‌های جمعی در روزهای اخیر، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس ‌جمهور پیشین افغانستان در این دیدار گفت: مردم ایران و افغانستان روابط و پیوندهای دیرینهٔ تاریخی، دینی و فرهنگی داشته و هر دو ملت باید با هوشیاری تمام و روحیهٔ برادری و همسایگی از آن حفاظت نمایند.

همچنین بهادر امینیان نیز تصاویر یاد شده را که همزمان در ایران و افغانستان در رسانه‌های اجتماعی به نشر می‌رسند غیر واقعی خواند.

هر دو طرف بر تقویت هرچه بیشتر روابط نیک و حسنه میان هر دو ملت با هم برادر تاکید ورزیدند.

روز گذشته «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که متقی در این دیدار درباره وضعیت مهاجرین افغان در ایران ابراز نگرانی کرده و از مقامات ایرانی درخواست کرد تا دباره رفتار شایسته با مهاجرین افغان در ادارات امنیتی دستورات لازم را صادر کنند.

این در حالی است که سفارت ایران در کابل در درباره انتشار برخی مطالب با هدف ایجاد فتنه و شکاف میان دو ملت ایران و افغانستان هشدار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه