English

وزیر کشور ترکیه:

ترکیه جهان را از مداخله های آمریکا و غرب نجات خواهد داد

وزیر کشور ترکیه مدعی شد که کشورش نه تنها در سرزمین خود، بلکه در کشورهای همسایه و منطقه نیز قادر به برقراری امنیت و صلح است و جهان را از مداخلات آمریکا و غرب نجات خواهد داد.

ترکیه جهان را از مداخله های آمریکا و غرب نجات خواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه مدعی شد که کشورش نه تنها در سرزمین خود، بلکه در کشورهای همسایه و منطقه نیز قادر به برقراری امنیت و صلح است و جهان را از مداخلات آمریکا و غرب نجات خواهد داد.

وزیر کشور ترکیه که در یک مراسم در استانبول سخنرانی می‌کرد، افزود: ترکیه مانند غرب نیست که بین مردم بر اساس قومیت آنها تفاوت قائل شود. ما به چشمان همه به چشمان کودکان آبی، عسلی یا سبز به طور یکسان نگاه می‌کنیم و هیچ فرقی بین آنها قائل نیستیم و این همان است که دین اسلام دستور می‌دهد.

سویلو تاکید کرد: ترکیه کنونی ترکیه قدیم نیست، ما آن تاریخ را تغییر داده‌ایم. کشور ما به لطف قدرت خود بر چالش‌های امنیتی غلبه کرده است. ما اگر به اروپا، آمریکا، ناتو یا مجامع جهانی اعتماد می‌کردیم، آنها یک کریدور تروریسم از شمال عراق تا عفرین ایجاد می‌کردند. این در حالی است که ترکیه صفحه «پ‌ک‌ک» را بسته است.

وزیر ترکیه‌ای در پایان گفت: ترکیه کشور ثروتمند و قدرتمندی است، ما نه تنها در سرزمین خود بلکه در جغرافیای اطراف خود نیز به صلح دست خواهیم یافت، ما هنوز خیلی کارها باید انجام دهیم. جهانیان بشنوند که ما در عراق، سوریه و افغانستان به صلح دست خواهیم یافت و جهان را از مداخله غرب، آمریکا و اروپا نجات خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه