English

گفتگوی رابرت مالی با وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات احیای برجام

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات احیای برجام در وین گفتگو کرد.

گفتگوی رابرت مالی با وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات احیای برجام

به گزارش خبرگزاری موج، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در حاشیه نشست دوحه با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات احیای برجام در وین با وی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار درباره رفع تحریم های ایران و نیز مقابله با آنچه تخلفات بین المللی ایران خوانده شده به مذاکره پرداختند. این دو مقام آمریکایی بار دیگر بر مقابله با رفتارهای بی ثبات کننده تهران در منطقه تاکید کرده و خواستار گسترش همکاری های دوجانبه در این باره شدند.

ریاض که به طور سنتی از حامیان جمهوری خواهان در آمریکاست یکی از مدافعان خروج ترامپ از برجام بود. با این حال، با تشدید تنش های منطقه ای و نیز اقدامات تهران در کاهش تعهدات خود ذیل برجام همگام با بدعهدی آمریکا، مقامات سعودی پی به اشتباه راهبردی خود بردند.

اکنون کشورهای مرتجع خاورمیانه با چرخشی آشکار به دنبال احیای دوباره برجام بوده ولی در عین حال می کوشند سایر موضوعات منطقه ای از جمله بحث توان موشکی، نیروهای نیابتی و توان دفاعی ایران را نیز به مسئله هسته ای پیوند بزنند. با این وجود، مقامات جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده اند حاضر به مذاکره درباره مسائلی فراتر از برجام با کشورهای غربی نیستند. با این حال گسترش مناسبات منطقه ای و کاهش تنش ها از اولویت های نخست تهران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه