English

لاوروف:

روسیه در موضوع برجام به دنبال منافع خودخواهانه نیست

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران کشوری بسیار نزدیک به ماست و ما در موضوع برجام به دنبال منافع خودخواهانه نیستیم.

روسیه در موضوع برجام به دنبال منافع خودخواهانه نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان این‌که «برجام می‌تواند منجر به ورود نفت ایران به بازار‌های جهانی شود»، در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای ایران به نفع روسیه است گفت: «ما هرگز در سیاست به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ماست و ایران کشوری بسیار نزدیک به ماست. علاوه بر این ما بر خلاف کاری که آمریکایی‌ها می‌کنند به دنبال منافع خودخواهانه نیستیم.»

لاوروف گفت: «مسکو به دنبال سوءاستفاده و یا منفعتی خودخواهانه درباره توافق هسته‌ای ایران که راه تهران را به سمت بازار‌های جهانی باز می‌کند، نیست.»

روز گذشته، لاوروف در سخنانی ادعا کرد آمریکا به دلیل این‌که می‌خواهد روسیه را تنبیه کند آماده است تا احیای توافق هسته‌ای ایران را با هدف مجازات روسیه تسریع بخشد.

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: «واشنگتن مانع از موافقت هیأت مذاکره‌کننده اوکراینی با ساده‌ترین شرایط روسیه می‌شود. برای همکاری با غرب دری همیشه باز خواهد ماند، اما دیگر ابتکار عملی نخواهیم داشت.»

او همچنین با اشاره به تلاش غرب برای فشار به چین به جهت محکوم کردن روسیه اعلام کرد هماهنگی این دو کشور در شرایط کنونی قوی‌تر خواهد شد.

پیش از این وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان تأیید کرده بود این‌که روسیه در مذاکرات وین درباره موضوع هسته‌ای ایران مانع‌تراشی می‌کند، درست نیست. روسیه از بازگشت سریع به برجام حمایت می‌کند.

لاوروف در دیداری که امیرعبداللهیان داشت اعلام کرد روسیه تضمین‌های کتبی از واشنگتن دریافت کرده که تحریم‌ها مانع همکاری در برجام نمی‌شود. ضمانت‌های کتبی آمریکا به روسیه مبنی بر این است که تحریم‌ها بر همکاری هسته‌ای با ایران از جمله تأسیسات بوشهر تأثیری نخواهد گذاشت. توافق نهایی در مذاکرات وین هنوز موافقت چند پایتخت را نگرفته است، اما مسکو در بین آن‌ها نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه