English

بزرگترین موزه آثار هنری اوکراین تخلیه شد

کارکنان موزه آندری شپتیتسکی، بزرگ‌ترین موزه اوکراین در شهر لویو تلاش می‌کنند تا آثار هنری گران‌بها و منحصر به فرد این مجموعه را از گزند حمله احتمالی روسیه در امان نگاه دارند.

بزرگترین موزه آثار هنری اوکراین تخلیه شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یورونیوز، کارکنان موزه آندری شپتیتسکی، بزرگ‌ترین موزه اوکراین در شهر لویو تلاش می‌کنند تا آثار هنری گران‌بها و منحصر به فرد این مجموعه را از گزند حمله احتمالی روسیه در امان نگاه دارند.

شهر لویو، منطقه‌ای با بافت جمعتی متفاوت و عمدتا کاتولیک، بزرگ‌ترین شهر در غرب اوکراین است. آندری شپتیتسکی، شخصیتی که موزه به یاد او نامگذاری شده یکی از کشیشان برجسته کلیسای کاتولیک اوکراین بود.

ایالات متحده آمریکا و شمار دیگری از کشورهای غربی پیش از آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه سفارت‌خانه‌های خود را از کی‌یف به لویو منتقل کردند. با آنکه احتمال حمله روسیه به غرب اوکراین در آغاز کم‌ بود اما پس از گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته امانوئل ماکرون با ولادیمیر پوتین، نگرانی‌ها از تصرف بخش‌های غربی اوکران نیز افزایش یافت.

موزه آندری شپتیتسکی از همان روز نخست مناقشه روسیه و اوکراین تعطیل شد. کارکنان این مجموعه تلاش می‌کنند هزاران اثر باستانی و هنری از جمله تابلوها، مجسمه‌ها و کتب خطی نادر را در انبارهای امن جاسازی کنند. با این حال یکی از کارکنان موزه می‌گوید: «به هیچ وجه نمی‌دانیم آیا واقعا جای امنی پیدا می‌شود یا نه؟»

موزه آثار هنری اوکراین

موزه آثار هنری اوکراین

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی