English

چین:

سیاست تحریم‌ها بحران اوکراین را حل نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین، در تماس تلفنی با همتای آلمانی خود گفت که چین با تحریم‌های یکجانبه غرب مخالف است.

سیاست تحریم‌ها بحران اوکراین را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه چین، در  تماسی تلفنی  با آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که چین به شدت وضعیت اوکراین را زیر نظر دارد و از همه تلاش‌ها برای کمک به حل و فصل بحران ازطریق دیپلماسی حمایت می‌کند.

به گزارش گلوبال تایمز، وانگ یی، در این تماس با اشاره به اینکه درخواست‌های امنیتی مشروع روسیه باید به درستی مورد توجه قرار گیرد، گفت: «از آنجایی که جنگ سرد مدت هاست به پایان رسیده است، لازم است ناتو در موقعیت و مسئولیت‌های خود تجدید نظر کند و ذهنیت جنگ سرد مبتنی بر رویارویی بلوکی باید به طور کامل کنار گذاشته شود.»

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آلمانی خود گفت که چین از شروع مجدد گفتگو‌ها بین ناتو، اتحادیه اروپا و روسیه حمایت می‌کند و به دنبال ایجاد یک مکانیسم امنیتی متعادل، مؤثر و پایدار برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در قاره اروپا است.

وانگ خاطرنشان کرد که چین با استفاده از تحریم‌ها برای حل و فصل مسائل مخالف است و تحریم‌های یک جانبه را که هیچ مبنایی در قوانین بین المللی ندارد، به شدت محکوم می‌کند. مدت هاست ثابت شده که تحریم‌ها نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد مشکلات جدیدی نیز می‌شود.

روز جمعه، شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیش نویس قطعنامه در مورد وضعیت اوکراین ارائه شده توسط آمریکا و آلبانی رای داد. این قطعنامه به تصویب نرسیده و توسط روسیه وتو شد. چین، هند و امارات همگی رای ممتنع دادند.

پس از این نشست، وانگ درباره موضع اساسی چین در قبال مسئله اوکراین توضیح داد که پکن معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل باید نقش سازنده‌ای در حل مسئله اوکراین ایفا کند و صلح و ثبات منطقه و امنیت عمومی همه کشور‌ها را در اولویت قرار دهد

ما معتقدیم که شورای امنیت سازمان ملل باید به جای دامن زدن به رقابت‌های جدید، به حل و فصل سیاسی بحران کنونی کمک کند. وانگ گفت با توجه به این موضوع، چین استفاده از عبارات مجاز به استفاده از زور و تحریم را در قطعنامه شورای امنیت درباره اوکراین مسدود کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه