English

هشدار دیوان کیفری بین المللی به همه طرفین دخیل در مناقشه اوکراین

دیوان کیفری بین المللی به همه طرفین دخیل در مناقشه اوکراین هشدار داد که حق خود را برای تحقیق درباره هرگونه نسل کشی، جرایم حقوق بشری یا جرایم جنگی محفوظ می‌داند.

هشدار دیوان کیفری بین المللی به همه طرفین دخیل در مناقشه اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گاردین، دیوان کیفری بین المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحولات در اوکراین را با نگرانی دنبال می‌کند.

این مرجع قضائی همچنین به همه طرفین دخیل در مناقشه اوکراین هشدار داد که حق خود را برای تحقیق درباره هرگونه نسل کشی، جرایم حقوق بشری یا جرایم جنگی محفوظ می‌داند.

رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند ابراز نگرانی دیوان کیفری بین المللی را به اقدامات احتمالی ارتش روسیه در اوکراین نسبت دهند حال آنکه این دولت مسکو بود که پیش از هر چیز، دولت اوکراین را به نسل کشی سازمان یافته روس تبارهای ساکن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک متهم کرده بود.

روسیه دیروز پنجشنبه بعد از به رسمیت شناختن این دو جمهوری که در سال ۲۰۱۴ اعلام استقلال کرده بودند، عملیات ویژه هوایی را برای دفاع از شهروندان روس گرای آنها آغاز کرد.

همزمان، کرملین اعلام کرد به شرطی که اوکراین از درخواست عضویت در ناتو انصراف دهد و بی طرف بماند، راه مذاکره همچنان باز است.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که با عدم قبول شروط مسکو، دولت کی یف ظرف کمتر از چهار روز آینده سقوط می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه