English

نفتالی بنت:

توافق هسته‌ای ایران به ثبات در منطقه نمی‌انجامد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌های این رژیم برای کارشکنی در مذاکرات وین مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران به ثبات در منطقه نمی‌انجامد.

توافق هسته‌ای ایران به ثبات در منطقه نمی‌انجامد

به گزارش خبرگزاری موج، نفتالی بنت در آغاز نشست هفتگی کنست رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل آویو آنچه که در رابطه با توافق هسته‌ای در وین حاصل شده را پیگیری کرده و از نزدیک شاهد اتفاقات مذاکرات وین است.

به گزارش اسپوتنیک عربی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که موضع تل آویو در خصوص توافق هسته‌ای ایران کاملا مشخص است. او در ادامه مدعی شد که این توافق به جامعه بین المللی آسیب می‌زند و هر کس فکر می‌کند این توافق ثبات در منطقه را به ارمغان می‌آورد در اشتباه است.

اخیراً چندین دور مذاکره در وین با هدف احیای توافقنامه هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۵ بین تهران از یک سو و گروه ۵+۱ (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان انجام شد.) صورت گرفت، برگزار شده است. پس از خروج یکجانبه واشنگتن در ماه مه ۲۰۱۸ این توافق رو به فروپاشی حرکت کرد.

آمریکا بعد از خروج از این توافق، دوباره تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال کرد و تهران نیز با کنار گذاشتن برخی از محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت هسته‌ای خود به این اقدام واشنگتن پاسخ داد.

ایران در جریان مذاکرات کنونی بر موضوع لغو تحریم‌ها تمرکز کرده و تاکید می‌کند که توافق یا تعهد جدیدی را بیشتر از آنچه در قالب اصلی توافق آمده است، نمی‌پذیرد.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و انتظار می‌رود بخشی از آن نیز در هفته جاری ادامه یابد. در همین حال مقام‌های رژیم صهیونیستی از بیم حصول توافق میان طرف‌های برجامی و ایران، به تکاپو برای مانع‌تراشی و مطرح کردن ادعا‌های گوناگون افتاده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد

    آخه کچل تو که از اسم ایران و ایرانی وحشت داری و لرزه به اندام خودت و نظامت میوفته جمع کن برو پیش مامان جونت در ضمن یه چند بسته هم ایزی لایف بگیر واسه خودت😂😂

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه