English

جو بایدن به آسیا سفر می کند

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که جو بایدن در اولین سفر به عنوان رئیس جمهور آمریکا بهار به آسیا می رود و نشستی با سه متحد اصلی منطقه ای آمریکا از جمله ژاپن خواهد داشت .

جو بایدن به آسیا سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، این مقام مسئول در مورد اینکه آیا بحران اوکراین توجه دولت را از آسیا منحرف کرده گفت: "ما به اولویت تمرکز خود در اقیانوس آرام ادامه می‌دهیم و چیزهای بیشتری در آینده خواهیم داشت."

این مقام که خواست نامش فاش نشود، از ارائه جزئیات دیگر که دولت بایدن در تلاش برای عقب راندن قدرت و نفوذ در حال گسترش چین اولویت خود را اعلام کرده است، خودداری کرد.

مقامات آمریکایی گفته اند که بایدن دعوت برای سفر به ژاپن در اواخر بهار برای شرکت در اجلاس سران چهارگانه که ژاپن، ایالات متحده، استرالیا و هند را تشکیل می دهد پذیرفته است، اما جزئیات هنوز در حال بررسی است. یکی از افراد آشنا به این موضوع روز سه شنبه به رویترز گفت که این سفر ممکن است در ماه مه انجام شود و نگرانی ها در مورد چین و کره شمالی در راس دستور کار قرار دارد و واشنگتن به دنبال سفر بایدن از کره جنوبی است.

روزنامه ژاپنی یومیوری روز سه شنبه به نقل از منابع متعدد دولتی گزارش داد که سفر به توکیو ممکن است در نیمه آخر ماه مه باشد. این مقام ارشد آمریکایی در ایمیلی به رویترز گفت: «رئیس‌جمهور اواخر امسال به توکیو برای اجلاس سران چهارگانه، به عنوان بخشی از تعهد ما برای منظم کردن تعامل خود از طریق کواد، که با سرعت تمام به فعالیت خود ادامه می‌دهد، به توکیو سفر خواهد کرد. این مقام که از ارائه جزئیات خودداری کرد، افزود: «رئیس‌جمهور چندین توقف دیگر نیز در این سفر خواهد داشت». این مقام مسئول با تاکید بر تعهد آمریکا به منطقه، به برنامه های آمریکا برای میزبانی نشستی با حضور رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا یا آسه آن و سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به استرالیا برای دیدار وزرای خارجه چهارگانه در هفته آینده اشاره کرد.

این مقام افزود: دولت همچنین قصد دارد یک طرح جدید جزایر اقیانوس آرام را با متحدان و شرکای خود راه اندازی کند که کشورهای منطقه را "برای هماهنگ کردن اقدامات ما، هدایت منابع و افزایش جاه طلبی خود در منطقه، از جمله در مورد مسائل آب و هوایی، دریایی، و حمل و نقل" گرد هم می آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی