English

سرگئی لاوروف:

پیشرفت در مذاکرات وین واقعی و محسوس است

وزیر امورخارجه روسیه، در کنفرانس فعالیت‌های دیپلماتیک روسیه در سال ۲۰۲۱، پیشرفت در مذاکرات وین را واقعی و محسوس دانست.

پیشرفت در مذاکرات وین واقعی و محسوس است

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، در کنفرانس فعالیت‌های دیپلماتیک روسیه در سال ۲۰۲۱، پیشرفت در مذاکرات وین را واقعی و محسوس دانست.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف در جریان این کنفرانس با بیان آن‌که پیشرفت واقعی در مذاکرات توافق هسته‌ای ایران حاصل شده است، افزود: «ایران و آمریکا در حال حاضر تمایلی واقعی برای درک نگرانی‌های پیرامون توافق و توضیح این نگرانی‌ها دارند.»

او در بخش دیگری افزود: «این تنها می‌تواند به شکل راه‌حلی کلی ارائه شود، همان‌طور که توافق هسته‌ای نیز خودش به شکل یک بسته یک‌جا ارائه شده بود. برنامه جامع اقدام مشترک خود نیز یک بسته راه‌حلی بود.»

به اعتقاد لاوروف «مذاکره‌کنندگان باتجربه در وین پیشتر به جزئیات موضوعات مذاکره نفوذ کرده‌اند و در حال پیشرفت خوبی هستند. ما انتظار داریم توافق به زودی حاصل شود.»

صبح امروز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، از دیدار هیأت‌های مذاکره کننده ایران، چین و روسیه در وین خبر داد.

پیش‌تر وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته‌ای به مرحله نهائی نزدیک شده و نیازمند تصمیمات سیاسی است.

همچنین هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و به تازگی سرویس خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد هفته آینده مذاکرات از سرگرفته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه