English

رئیس جمهور آمریکا پوتین را تهدید کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، ممکن است شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحریم کند.

رئیس جمهور آمریکا پوتین را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بایدن در اظهاراتی که رویترز منتشر کرد، گفت که اگر پوتین به اوکراین حمله کند، ممکن است شخص وی هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرد. زیرا رهبران غربی آمادگی های نظامی خود را افزایش داده و برنامه هایی برای محافظت از اروپا در برابر قطع گاز روسیه دارند.

در صحبت با خبرنگاران، از بایدن پرسیده شد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، مستقیما خود پوتین تحریم خواهد شد؟ او پاسخ داد: "بله."

تحریم مستقیم رهبران خارجی در آمریکا نادر است، سایر افرادی که با تحریم مواجه شده‌اند عبارتند از نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، بشار اسد، رهبر سوریه و معمر قذافی رهبر مخلوع لیبی.

بایدن اشاره کرد که ایالات متحده ممکن است به زودی بخشی از ۸۵۰۰ نیروی آمریکایی را جابجا کند و در عین حال افزود که هیچ تغییری در وضعیت نیروهای روسیه در مرز اوکراین ایجاد نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده قصد ندارد نیروهای آمریکایی را وارد اوکراین کند. او گفت ممکن است برای کوتاه مدت نیرویی مستقر کند ما بطور یکجانبه هیچ نیروی آمریکایی به اوکراین که عضو ناتو نیست اعزام نخواهد شد.

بایدن گفت اگر روسیه حمله کند، این "بزرگترین تهاجم پس از جنگ جهانی دوم" خواهد بود و "جهان را تغییر خواهد داد".

کی‌یف و غرب طی ماه‌های اخیر روسیه را به جمع‌آوری نیرو در مرز با اوکراین جهت آمادگی برای حمله نظامی متهم کرده‌اند، در حالی که کرملین بارها اعلام کرده است که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

مسکو تاکید دارد که اظهارات این چنینی بهانه غرب برای استقرار واحدهای ناتو در مناطق مرزی نزدیک به خاک روسیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی