English

اسرائیل و آمریکا سامانه ضد موشکی پیکان ۳ را آزمایش کردند

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، ارتش این رژیم و آژانس دفاع موشکی آمریکا سامانه ضد موشکی «پیکان ۳» را با موفقیت در فلسطین اشغالی آزمایش کردند.

اسرائیل و آمریکا سامانه ضد موشکی پیکان 3 را آزمایش کردند

به گزارش خبرگزاری موج، طبق ادعای رسانه‌های صهیونیستی، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم و آژانس دفاع موشکی آمریکا صبح امروز (سه‌شنبه) آزمایش برنامه‌ریزی شده سامانه ضد موشکی «پیکان ۳» را با موفقیت انجام دادند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، این آزمایش تحت هدایت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی و با همکاری نیروی هوایی آن در مرکز فلسطین اشغالی انجام شد.

به ادعای این رسانه، در طول آزمایش، آرایه رادارهای این سامانه، هدف را شناسایی و داده‌ها را به کنترل مدیریت نبرد (BMC) منتقل کرد که در آنجا داده‌ها تجزیه و تحلیل و یک طرح دفاعی ایجاد شد و دو رهگیر پیکان ۳ را به سمت هدف پرتاب و با موفقیت آن را منهدم کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد «موفقیت این آزمایش نقطه عطفی مهم برای توانایی عملیاتی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات موجود و در حال تحول در منطقه است و این بخشی از برنامه توسعه چند ساله ارتش اسرائیل است».

برنامه توسعه این سامانه ضد موشکی یکی از برنامه‌های مشترک بین رژیم صهیونیستی و ایالات متحده است که توسط آژانس دفاع موشکی آمریکا و سازمان موشکی وزارت جنگ این رژیم مدیریت می‌شود. شرکت بوئینگ آمریکا هم در توسعه آن شریک است. 

به نوشته جروزالم پست، این سامانه بسیار مانورپذیر است که برای ارائه دفاع هوایی نهایی با رهگیری موشک‌های بالستیک زمانی که هنوز خارج از جو زمین هستند طراحی شده است و به دلیل قابلیت‌های تکنولوژیک، یکی از بهترین رهگیرهای جهان محسوب می‌شود. پیکان ۳ تنها موشک رهگیر است که کلاهک حمل می‌کند اما با برخورد به موشک ورودی، آن را رهگیری می‌کند.

عصر یکشنبه هم رسانه‌های صهیونیستی از برگزاری رزمایش هوایی بین نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر فراز صحرای «نقب» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، جنگنده‌های آمریکایی حاضر در این رزمایش متعلق به نیروهای سنتکام حاضر در غرب آسیا بود که در روزهای گذشته در جنوب فلسطین اشغالی عملیات هوایی شبیه‌سازی شده را تمرین کردند.

همچنین اخیراً وبگاه «برکینگ دیفنس» به نقل از منابع نظامی در فلسطین اشغالی گزارش داد رژیم صهیونیستی فهرستی از سیستم‌های تسلیحاتی را آماده کرده که قصد دارد از ایالات متحده بخواهد به ذخیره اضطراری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از بیم درگیری‌های منطقه‌ای آتی اضافه کند. 

به ادعای این گزارش، این فهرست بسیار محرمانه است، اما منابع گفتند که شامل مهمات هوایی است که اسرائیل پیش‌بینی می‌کند در صورت اقدام علیه تأسیسات هسته‌ای ایران یا دفاع در برابر موشک‌های حزب‌الله لبنان به آن‌ها نیاز خواهد بود.

فهرست درخواست‌ها شامل مهمات مختلفی است که تل‌آویو مایل است آمریکا به تجهیزات ذخیره جنگی مستقر در فلسطین اشغالی (WRSA-I) اضافه کند. 

یک گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰ نشان داد در حالی که این تجهیزات اساساً برای استفاده توسط ارتش آمریکا است، اما رژیم صهیونیستی هم می‌تواند در شرایط اضطراری از آن استفاده کند. 

طبق این گزارش، تجهیزات ذخیره جنگی آمریکا در سال ۲۰۱۴ افزایش قابل توجهی پیدا کرد و ارزش کلی آن به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار رسید و نه تنها حاوی مهمات، بلکه بمب‌ها و موشک‌های هوشمند و همچنین خودروهای زرهی نظامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه