English

بیانیه رئیس جمهور عراق به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران

ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر حفظ صلح در وفاداری به خون شهدا تاکید کرد.

بیانیه رئیس جمهور عراق به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، ریاست جمهوری عراق امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حاج ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق صادر و بر لزوم وحدت ملی برای حفظ صلح داخلی این کشور تاکید کرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق از اقدامات حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و مقابله آن‌ها با هجوم داعش در ساعات اولیه تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: عراقی‌ها توانستند با اراده خود و شجاعت نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، پلیس، حشد شعبی، پیشمرگه، ونیرو‌های مبارزه با تروریسم وفتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله العظمی سیستانی (دام ظله) و با حمایت و پشتیبانی همسایگان، دوستان و ائتلاف بین المللی، تروریسم را در هم شکسته، بر داعش پیروز شوند و منطقه و جهان را ازشرارت هایش نجات دهند.

ریاست جمهور عراق در آستانه تشکیل مجلس و دولت جدید در این کشور، برلزوم وحدت ملی و همبستگی برای حفظ صلح داخلی و بستن راه به روی تلاش بقایای تروریسم برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی تاکید کرد و آن را وفاداری به خون شهدا عنوان کرد.

در حالی که ملت‌ها و کشور‌های منطقه همچنان باچالش‌های مشترک بزرگی روبرو هستند، ریاست جمهوری عراق بر لزوم کاهش بحران‌های موجود از طریق همکاری، گفتگو و حمایت از همگرایی مبتنی بر اعتماد تاکید کرد.

در سوم ژانویه ۲۰۲۰ آمریکا خودروی حامل سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد هدف قرار داد. اقدامی که به تصویب لایحه خروج نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکایی از سراسر عراق، در پارلمان این کشور منجر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه