English

دیدار نخست وزیر ارمنستان با با رئیس جمهور آذربایجان

نخست وزیر ارمنستان از دیدار غیر رسمی خود با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس غیر رسمی کشور‌های مستقل مشترک‌ المنافع در روسیه خبر داد.

دیدار نخست وزیر ارمنستان با با رئیس جمهور آذربایجان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  وبگاه خبری پان آرمینیان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که با الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس غیر رسمی «کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع» (CIS) در هفتم دی ماه که سن‌پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود، دیداری غیر رسمی خواهند داشت.

پاشینیان گفت: من در این اجلاس شرکت خواهم کرد، در حال حاضر پیشنهادی برای دیدار رسمی دو جانبه وجود ندارد، اما تماس‌هایی با رئیس جمهور  جمهوری آذربایجان وجود خواهد داشت. از آنجایی که این اجلاس یک نشست غیر رسمی است، تمامی تماس‌ها نیز غیر رسمی خواهد بود.

چندی پیش،  الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: تلاش‌های گروه مینسک برای حل مناقشه در منطقه قره باغ شکست خورده است. با مأموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا، گروه مینسک قرار بود از سال ۱۹۹۲ مناقشه را حل و فصل کند. آن‌ها تا اواخر نوامبر گذشته ۲۸ سال می‌شود که بر روی این مسئله کار می‌کنند. موضع من در مورد فعالیت‌های گروه مینسک برای حل مناقشه در قره باغ تفاوتی با نگرش مردم آذربایجان ندارد. قطعا این یک شکست است.

تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از جنگی که سال گذشته میان این دو کشور درگرفت و در انتها قره باغ بعد از سی سال به خاک جمهوری آذربایجان بازگشت، آرام نگرفته است و در آخرین این درگیری‌ها وزارت دفاع ارمنستان در ۱۹ نوامبر اعلام کرد ۶ سرباز این کشور در درگیری‌هایی که روز ۱۶ نوامبر با نیرو‌های آذربایجانی رخ داد، کشته شده‌اند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده بود ۷ نفر از نیرو‌های این کشور در درگیری‌های مرزی با ارمنستان کشته شده‌اند.

برخی از ناظران منطقه می‌گویند جاه‌طلبی‌های باکو ممکن است به آغاز شدن جنگ جدیدی منجر شود. به گفته این ناظران، جمهوری آذربایجان اصرار دارد سربازانش را به مناطقی که هنوز مرز‌ها در آن‌ها به صورت مشخص تعیین نشده اعزام کند و همین مسئله دور تازه‌ای از درگیری‌ها را رقم زده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه