English

وزارت خارجه آمریکا:

حصول توافق هسته‌ای منافع همه طرف‌ها را تأمین می‌کند

وزارت خارجه آمریکا در مورد احیای توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد هنوز توافقی حاصل نشده، اما حصول آن منافع همه طرف‌ها را تأمین می‌کند.

حصول توافق هسته‌ای منافع همه طرف‌ها را تأمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود گفته است: «در این مرحله، توافق از قطعیت دور است. ایران باید تصمیم بگیرد می‌خواهد بر شروط خارجی پافشاری کند یا این‌که سریعاً توافقی حاصل شود. توافقی که به عقیده ما منافع همه طرف‌ها را تأمین می‌کند. ما و شرکایمان آماده‌ایم، و مدتی هست که آماده‌ایم. اکنون این بستگی به ایران دارد.»

این مقام در پاسخ به این‌که آیا ایران هنوز خواهان رفع تحریم سپاه پاسداران است یا خیر گفت: «ما در ملأ عام مذاکره نمی‌کنیم، اما نکته نهایی این است که هنوز هیچ توافقی وجود ندارد و هیچ قطعیتی در مورد آن نیست.»

گفتنی است مذاکرات برای لغو تحریم از ماه مارس تقریبا به حالت تعلیق درآمده است. مقامات آمریکایی در کنفرانس‌های خبری قصد دارند توپ را به زمین ایران انداخته و کشورمان را مسئول عدم حصول توافق معرفی کنند.

با این حال، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد بن‌بست مذاکرات رفع شده و چشم‌اندازی برای دستیابی به توافق وجود دارد. وی همچنین اعلام کرد پاسخ ایران به اندازه کافی مثبت بوده است.

از سوی دیگر، امروز خبرگزاری المیادین به نقل از یک منبع ایرانی در مذاکرات وین گفت اروپایی‌ها به دلیل بحران انرژی پیش آمده برای توافق در مذاکرات وین به تکاپو افتاده و عجله پیدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه