English

هشدار رئیس جمهور الجزائر به مغرب در ارتباط با توافق با رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور الجزائر ضمن ابراز تأسف از توافق بین مغرب و رژیم صهیونیستی، به مغرب درباره هر گونه اقدامی علیه الجزائر هشدار داد.

هشدار رئیس جمهور الجزائر به مغرب در ارتباط با توافق با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر از توافق مغرب با رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد و گفت: «تهدید الجزائر از سوی مغرب ننگ و عار است که از سال ۱۹۴۸ تاکنون اتفاق نیفتاده بود».

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تبون جمعه شب (دیشب) در جمع روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه افزود: «ما به هر کسی که جرأت حمله به ما را داشته باشد، حمله خواهیم کرد؛ چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان».

تبون همچنین به اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته بود: «ما نگرانی مغرب درباره نقش الجزائر در منطقه و نزدیک شدن آن به ایران را درک می‌کنیم  و الجزائر هم اکنون حملاتی را علیه پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا آغاز کرده است».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و در دیدار با مقامات این کشور دو توافقنامه نظامی امضا کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه