English

سازمان ملل حقوق کادر درمان افغانستان را پرداخت کرد

یک رسانه انگلیسی گزارش داد سازمان ملل در اقدامی بدون دخالت طالبان حقوق بیش از 20 هزار کارمند شبکه بهداشت افغانستان را پرداخت کرده است.

سازمان ملل حقوق کادر درمان افغانستان را پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، رویترز گزارش داد، سازمان ملل در اقدامی مستقلانه طی ماه گذشته حقوق 25 هزار و 500 کارمند اداره بهداشت افغانستان را با هزینه 8 میلیون دلار پرداخت کرده است.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، سازمان ملل پس از تسلط طالبان بر کابل با مشکل انتقال پول نقد به افغانستان برای کمک به میلیون‌ها افغان روبرو است.

«کانی ویگناراجا» مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل در این باره گفت: ما در افغانستان نه تنها با فروپاشی خدمات بهداشتی روبرو هستیم بلکه کل نظام مال این کشور نیز در آستانه سرنگونی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرداخت پول کارمندان اداره بهداشت با بودجه موسسه Global Fund و با اجرای عملیات از سوی سازمان ملل محقق شده و ما ثابت کردیم این کار قابلیت اجرا دارد.

وینگناراجا در مورد جزئیات و نوع پرداخت نیز توضیح داد: این پول ابتدا به بانک بین المللی افغانستان تزریق و سپس از طریق موسسات پولی افغان که به دلایل امنیتی اسامی آنها فاش نمی‌شود به کارمندان اداره بهداشت پرداخت شده است.

به نوشته رویترز، حقوق کارکنان اداره بهداشت به حساب آنها در نزد بانک واریز شده و برخی از کارمندان که در مناطق صعب العبور زندگی می کردند نیز حقوق خود را به صورت نقدی دریافت کردند.

مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در پایان خاطر نشان کرد که طی ماه‌های آینده حقوق کارکنان از طریق سیستم‌های رسمی بانکی افغانستان انجام خواهد شد.

وی همچین با بیان اینکه انجام این کار نوعی جنون بوده تاکید کرد که امیدوارم کشورها و سازمان کمک کننده این اقدام را از نزدیک دنبال کرده و در آینده در این زمینه همکاری کنند.

پیش از این نیز به دنبال شکایت معلمان افغانستان از پرداخت‌نشدن حقوق خود، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حقوق این معلمان را به‌صورت مستقیم به خودشان پرداخت می‌کند.

«ژانت وگلار»، رییس آموزش یونیسف به خبرگزاری رویترز گفت که آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند تا در روند پرداخت حقوق آموزگاران، طالبان هیچ دخالتی نداشته باشند.

طالبان تاکنون در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه