English

وزارت خارجه چین:

اتهام زنی جاسوسی از آمریکا به یک شهروند چینی، ادعایی ساختگی است

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن متهم کردن یک شهروند چینی به سرقت اسرار تجاری از سوی آمریکا را محکوم می‌کند و آن را ادعایی ساختگی می‌داند.

اتهام زنی جاسوسی از آمریکا به یک شهروند چینی، ادعایی ساختگی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن متهم کردن یک شهروند چینی به سرقت اسرار تجاری از سوی آمریکا را محکوم می‌کند. این ادعا ساختگی محض است.

وانگ ونبین در جمع خبرنگاران گفت: ما از آمریکا می‌خواهیم که بر اساس قانون و به شیوه‌ای عادلانه به این پرونده رسیدگی کند تا حقوق و منافع شهروند چینی تضمین شود.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: شو در تلاش بود تا فناوری مربوط به فن موتور هواپیمای کامپوزیتی جنرال الکتریک را که تنها در انحصار این کمپانی است و هیچ شرکتی در جهان قادر به ساخت آن نیست را به نفع دولت چین سرقت کند.

شو یانجون، یکی از مقامات اداره اطلاعات خارجی استان جیانگ سو در وزارت امنیت دولتی چین در دادگاهی در سینسیناتی آمریکا به توطئه و تلاش برای جاسوسی و سرقت اسرار تجاری، مجرم شناخته شد.

شو، یکی از ۱۱ شهروند چینی از جمله دو افسر اطلاعاتی است که در اکتبر ۲۰۱۸ به دلیل مشارکت در طرحی ۵ ساله برای سرقت فناوری از یک کمپانی هواپیمایی در سینسیناتی آمریکا دستگیر شده است. این افراد قرار بود اطلاعات کمپانی جنرال الکتریک آمریکا، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده موتور هواپیما و نیز اطلاعات شرکت سافران فرانسه را به سرقت ببرند.

یانگجون، با نام‌های مستعار مختلف کارشناسان این شرکت را شناسایی و برای سفر به چین از آن‌ها دعوت می‌کرد. پس از دستگیری این مامور چینی، دولت پکن در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرد واشنگتن عادت به بزرگنمایی موضوعات دارد و اتهامات وارده درست نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه