English

دولت کویت استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرد

دولت کویت به ریاست نخست وزیر شیخ «صباح الخالد الصباح» امروز (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرده است.

دولت کویت استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روزنامه‌های «القباس» و «الرای» کویت امروز (دوشنبه) گزارش دادند که دولت کویت استعفای خود را به امیر این کشور تحویل داده است.

این اقدام ممکن است در راستای پایان دادن به بن بست سیاسی در تقابل با قانونگذاران مخالف باشد که مانع اصلاحات مالی در کشور شده اند.

این دومین بار در سال جاری است که به خاطر اختلاف با پارلمان، یک دولت به ریاست نخست وزیر شیخ «صباح الخالد الصباح» استعفا می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت استعفای کابینه جدیدالتاسیس را که در ماه مارس پس از استعفای دولت قبلی تشکیل شده، بپذیرد یا خیر.

این در حالی است که چندین نماینده اپوزیسیون بر بازجویی از نخست وزیر در مورد مسائل مختلف از جمله رسیدگی به همه گیری کووید-۱۹ و فساد اصرار دارند.

گفتنی است این خصومت کاری، قانونگذاری در کویت را فلج کرده است. بن بست بین کابینه و مجلس برای دهه‌ها منجر به تغییرات دولت و انحلال مجلس شده است و سرمایه گذاری و اصلاحات را با مشکل مواجه کرده است.

کویت مجوزی برای وجود احزاب سیاسی گوناگون در قانون خود صادر نکرده است، اما در مقایسه با بقیه کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، به قوه مقننه خود اختیارات بیشتری داده است. از جمله این اختیارات می‌توان به قدرت تصویب و مسدود کردن قوانین، استیضاح وزرا و ارائه رأی عدم اعتماد به مقامات ارشد دولتی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه