English

اعلام جزئیات دیدار وزیر خارجه مصر با همتای سوری‌اش

وزیر خارجه مصر از جزئیات دیدارش با همتای سوری خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک پرده برداشت.

اعلام جزئیات دیدار وزیر خارجه مصر  با همتای سوری‌اش

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از سایت النشره، سامح شکری ، وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد، دیدارش با فصیل المقداد ، همتای سوری خود در نیویورک با هدف روشن شدن چگونگی سهیم بودن مصر در خروج سوریه از بحران این کشور و بازگشت مجدد آن به آغوش کشورهای عربی انجام شد.

سامح شکری در جریان گفت‌وگویی تلفنی با عمرو ادیب، از فعالان رسانه‌ای مصر در شبکه " ام بی سی مصر" خاطرنشان کرد، دیدارش با المقداد در چارچوب تحولات سوریه و بارزترین آن بازگشت خشونت به این کشور انجام شد.

وی در ادامه افزود، هدف از نشستش با فیصل المقداد در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، این بوده که چگونه مصر می‌تواند به مهار بحران سوریه و بازگشت حاکمیت و تمامیت اراضی آن و نیز بازگشت مجدد آن به آغوش کشورهای عربی کمک کند.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت، دیدارش با المقداد بر اهتمام قاهره به ملت برادر سوریه و روابط تاریخی بین این دو کشور تاکید دارد و همواره ارتباط و پیوند بی‌وقفه‌ای بین مصر و سوریه در حفظ امنیت ملی عربی وجود دارد.

سامح شکری اظهار کرد: مطمئنا آنچه سوریه طی ۱۰ سال اخیر از آن رنج می‌برد، دردناک بوده و پیشرفت و تحولی وجود دارد و آن آرامش در پی نبردهای نظامی است و آنچه اهمیت دارد، مهار بحران سوریه برای تحقق خواسته‌های ملت این کشور و بهبود آنچه است که طی سال‌های اخیر متحمل ضرر شده‌اند.

وی ادامه داد، مصر بی‌وقفه به دنبال کمک به برادران خود، حمایت از اراداه مردم، تعامل بر اساس منافع و ملاحظات بدون هیچ‌گونه توطئه یا هدف قرار دادن است. مصر در هیچ یک از اتفاقاتی که طی ۱۰ سال اخیر در سوریه رخ داده، دست نداشته است.

شکری گفت‌وگوی خود با المقداد را "صریح و آشکار" توصیف کرد که در جریان آن به روابط بین دو ملت و دو دولت اهتمام زیادی داده شد و مصر در همکاری و کمک به سوریه در مهار این بحران و بازگرداندن موقعیت و جایگاه آن در چارچوب امنیت ملی عربی نقش فعال و کارآمدی داشته است.

سامح شکری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک با فیصل المقداد دیدار کرد واین نخستین دیدار بین وزرای خارجه سوریه و مصر از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه