English

در دیدار با همتای قطری؛

بورل: امیدوارم مذاکره با ایران به زودی از سر گرفته شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به قطر سفر کرده است؛ ابراز امیدواری کرد که مذاکرات برجامی وین در اسرع وقت از سرگرفته شود.

بورل: امیدوارم مذاکره با ایران به زودی از سر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که در دوحه برگزار شد؛ گفت: باور دارم که مذاکرات هسته ای با ایران در بازه زمانی قابل قبولی از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: ایران برای بازگشت به مذاکرات آماده است اما امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

وزیر خارجه قطر نیز در این باره افزود: قطر بخشی از منطقه است؛ تلاش داریم تنش را کاهش داده و گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران را پیش ببریم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد: ما در توافق هسته‌ای نقش میانجی را ایفا نمی‌کنیم اما کشورهای همسایه و شرکا را به گفت‌وگو تشویق می‌کنیم.

پیشتر هم حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده بود که این کشور «خیلی زود» به مذاکرات هسته‌ای باز خواهد گشت اما دولت بایدن را متهم به ارسال پیام‌های ضد و نقیض کرد.

با این حال، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه بهانه جویی های معمول گفته بود: اظهارات وزیر امور خارجه ایران را مبنی بر اینکه این کشور «خیلی زود» به مذاکرات باز می‌گردد، شنیده ایم اما اینکه خیلی زود «دقیقاً به چه معناست» را متوجه نمی شویم.

او همچنین بدون اشاره به کارشکنی های معمول واشنگتن، مدعی شد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و پایان سریع مذاکرات خود قبل از بسته شدن پنجره فرصت برای بازگشت به برجام هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه