English

دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات امارات و بحرین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه بحرین و وزیر مشاور در امور خارجه امارات در نیویورک دیدار کرد.

دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات امارات و بحرین

به گزارش خبرگزاری موج، « نفتالی بنت » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در شهر «نیویورک» به سر می‌برد، با وزیر خارجه بحرین و وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده که به تازگی روابط دوستانه‌ای با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند، دیدار کرد.

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، بنت عصر روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با این دو مقام کشور عربی گفت: «من بسیار خوشحالم که شما را ملاقات می‌کنم. احساس می‌کنم که دیدار ما یک سال پس از توافقات آبراهام که از دیدگاه ما بسیار ارزشمند بود، حائز اهمیت است».

وی ادامه داد: «اول از همه، می‌خواهم به شما بگویم که من با پادشاه اردن و رئیس‌جمهور مصر ملاقات کردم و قطعاً آن‌ها از روابط با کشورهای ما خوشحال هستند و می‌خواهم به شما در خصوص پیوستگی و استمرار (در روابط) اطمینان دهم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص گسترش روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه داد: «ما با ثبات هستیم و به این روابط باور داریم و خواهان گسترش آن تا جای ممکن هستیم».

این اولین ملاقات بنت با وزرای ارشد دو کشور بحرین و امارات که بدون در نظر گرفتن منافع فلسطینیان با رژیم صهیونیستی توافق آبراهام را به امضا درآوردند، محسوب می‌شود.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، وزیر دولت در امور خارجه امارات عربی متحده نیز با اشاره به سرعت پیشرفت و توسعه روابط با رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته گفت: «از زمان امضای پیمان آبراهام، ارزش روابط تجاری به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده و انتظار می‌رود در سال جاری این مبلغ به یک میلیارد دلار برسد».

روز گذشته، رسانه‌های صهیونیستی نیز از از دیدار مخفیانه «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «عبدالله دوم» شاه اردن در امان (در ماه گذشته میلادی "آگوست") خبر دادند.

بر اساس گزارش «آی 24»، در این دیدار درباره وضعیت مسجدالاقصی و تنش‌های ماه مه گذشته بحث و تبادل‌نظر شد. تنش‌هایی که با واکنش گروه‌های فلسطینی در نوار غزه همراه بود و نبرد دوازده روزه معروف به «سیف القدس» را به راه انداخت.

بنابراین گزارش، از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار دو طرف تقویت روابط میان اردن و فلسطین اشغالی بوده و از زمان روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۲۱ تماس‌های فعال میان دو طرف شکل گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بنت قصد دارد امروز ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و ایران و فلسطین از دو موضوعات اصلی هستند که وی قرار است به آن اشاره کند.

بنت روز شنبه قبل از عزیمت به سمت نیویورک در جمع خبرنگاران، لفاظی‌ها علیه جمهوری اسلامی را بار دیگر تکرار کرد.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، وی در اظهارات خود از ایران و فلسطین به عنوان دو موضوع کلیدی یاد کرد و با تکرار لفاظی‌های گذشته علیه جمهوری اسلامی گفت:‌ «ما [اسرائیل] خود را طبق دیدگاه دیگران تعریف نمی‌کنیم، نه ایران، نه فلسطینی‌ها-من از رهبران آن‌ها می‌خواهم که با مردمشان تعامل داشته‌ باشند، اوضاعشان را بهبود بخشند و این جنون نسبت به دولت اسرائیل را متوقف کنند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی