English

اخراج جمعی از مهاجران هائیتی در تگزاس

آمریکا به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور، هزارن نفر از مهاجران ساکن در شهر هائیتی را اخراج کرد.

اخراج جمعی از مهاجران هائیتی در تگزاس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا روز یکشنبه در اقدامی مرز تگزاس را جایی که هزاران پناهنده هائیتی در اردوگاهی در آنجا حضور داشتند، بست و مهاجران را به کشور خود بازگرداند تا مانع عبور دیگر مهاجران از مرز مکزیک شود.

این نمایش قدرت آمریکا در واقع نشانی از آغاز یکی از سریع‌ترین و بزرگترین اخراج مهاجران یا پناهندگان در دهه‌های اخیر از آمریکا بوده است.

اوایل امروز (دوشنبه) نیز بیش از ۳۲۰ مهاجر با سه پرواز به پورتو پرنس، پایتخت هائیتی بازگردانده شدند. مقامات هائیتی اعلام کردند که انتظار داریم مهاجران بیشتری تا روز سه شنبه با ۶ پرواز دیگر برگردانده شوند.

در مجموع، مقامات آمریکایی پس از عبور مهاجران از سیوداد آکونای مکزیک و ورود آن‌ها به آمریکا، عده زیادی از ۱۲ هزار مهاجری که در شهر مرزی تگزاس اردو زده بودند را اخراج کرد.

بسیاری از مهاجران سال‌هاست در آمریکای لاتین زندگی می‌کنند، اما اکنون در حال درخواست پناهندگی در آمریکا هستند، زیرا فرصت‌های اقتصادی در برزیل و دیگر نقاط آمریکای لاتین کمرنگ شده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران برخی کشور‌ها به آمریکا را لغو کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

در پی آن سیل پناهجویانی که به سوی مرز‌های جنوبی آمریکا روانه شدند، به شکل چشمگیری سیر صعودی به خود گرفت. تا جایی که خود بایدن اخیرا از مهاجران خواست تا به آمریکا نیایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه