English

وزیرخارجه فرانسه:

بایدن هم مانند ترامپ از پشت خنجر می‌زند

وزیرخارجه فرانسه به قرارداد جدید میان آمریکا، انگلیس و استرالیا واکنش داد و دولت بایدن را نیز مانند دولت ترامپ ریاکار دانست.

بایدن هم مانند ترامپ از پشت خنجر می‌زند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژانو ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه ، به کنارگذاشته شدن فرانسه در یکی از پردآمدترین قرارداد‌های دفاعی جهان با استرالیا واکنش نشان داد و دولت جدید آمریکا را نیز مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست.

لودریان با اشاره به قراردادی که به تازگی میان آمریکا انگلیس و استرالیا امضا شد گفت: «دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن نیز مانند دولت ترامپ از پشت خنجر می‌زند.»

او که با شبکه رادیویی فرانس اینفو مصاحبه می‌کرد گفت: «این تصمیم وحشیانه، یک‌جانبه و غیرقابل پیش‌بینی من را به یاد کار‌های ترامپ انداخت. این ضربه‌ای بر اعتماد میان ماست و من بسیار عصبانی هستم.»

سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) استرالیا یک کارخانه زیردریایی از فرانسه با نام Naval Group را برای ساخت ناوگان زیردریایی جدید خود به ارزش ۴۰ میلیارد دلار انتخاب کرد تا زیردریایی‌های خود را که بیش از ۲ دهه قدمت داشتند، جایگزین کند.

حدود ۲ هفته پیش نیز مقامات دفاعی استرالیا توافق با همتایان فرانسوی خود را تجدید کردند.

رویترز همچنین نوشت: «احتمالا به دلیل پیش‌بینی بایدن از واکنش فرانسه به این توافق، رئیس جمهور آمریکا فرانسه را شریک اصلی خود در منطقه هندوآسیا نامید.»

این در حالیست که ساعاتی پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا، از تلاش سه جانبه میان این سه کشور سخن گفت.

معاهده همکاری جدید در حوزه هند و اقیانوس آرام، توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، به امضا رسید.

سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا شب گذشته در نشستی سه‌جانبه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه