English

ولادیمیر پوتین:

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باعث بروز بحران در این کشور شد

رئیس جمهوری روسیه گفت: هنوز مشخص نیست که چطور اوضاع افغانستان بر امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باعث بروز بحران در این کشور شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان نشست آنلاین کشورهای عضو بریکس گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باعث بروز بحران جدیدی در این کشور شد و هنوز هم مشخص نیست که چطور این روند بر امنیت منطقه و جهان تاثیر می‌گذارد.

از نظر پوتین، کاملا توجیه پذیر است که کشورهای عضو بریکس شامل برزیل، روسیه، هند،‌ چین و آفریقای جنوبی توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

وی افزود: روسیه به همراه دیگر کشورهای عضو حامی صلح و ثباتی با دوام در خاک افغانستان است. مردم این کشور برای چندین دهه مبارزه می‌کنند و مستحق تعیین سرنوشت کشور خودشان هستند.

پوتین همچنین گفت: در واقع اقتدار بریکس در حال افزایش است و نقش آن در امور بین‌المللی بسیار قابل توجه است. این یک نتیجه منطقی از این واقعیت است که در طول ۱۵ سال فعالیت مشترک،‌ بریکس موفق به ایجاد همکاری موثر در تمامی موضوعات در دستور کار جهانی و منطقه‌ای شده است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه افزود: تنش در وضعیت جهانی کمتر نمی‌شود. امنیت جهانی با چالش‌های جدی روبروست و سیستم ثبات استراتژیک به طور قابل ملاحظه‌ای افت پیدا کرده است؛ نه تنها درگیری‌های طولانی مدت منطقه‌ای ادامه دارد، بلکه با نیرویی تازه نیز بیشتر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی