English

وزیر خارجه انگلیس:

طالبان را به‌عنوان دولت به‌رسمیت نمی‌شناسیم

وزیر خارجه انگلیس در جلسه تحقیق و تفحص پارلمان این کشور درباره نحوه خروج از افغانستان، گفت با اینکه طالبان را به عنوان دولت افغانستان قبول ندارند اما مجبور به ارتباط مستقیم با این گروه هستند.

طالبان را به‌عنوان دولت به‌رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش خبرگزاری موج، « دومینیک راب » وزیر خارجه انگلیس امروز (جمعه) در جلسه تحقیق و تفحص کمیته امور خارجی پارلمان این کشور حاضر شد تا به سوالات درباره نحوه خروج از افغانستان، که منجر به سقوط دولت کابل و تسلط طالبان بر قدرت شد، حساب پس دهد.

راب در این جلسه گفت: «ما به آینده مرفه افغانستان علاقمند هستیم و به آن علاقه داریم. ما اختصاص کمک به افغانستان را افزایش می‌دهیم».

وی درباره احتمال تشکیل دولت افغانستان به ریاست طالبان نیز توضیح داد: «ما هنوز جنبش طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم اما برای بیرون آوردن همکاران و ارائه کمک باید کمی ارتباط مستقیم داشته باشیم. هیچکس نمی‌خواهد بافت اجتماعی و اقتصادی افغانستان را از هم پاشیده ببیند و ما باید به مردم افغانستان کمک کنیم».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه کنترل سریع طالبان بر افغانستان نه تنها برای لندن بلکه برای خود این گروه نیز شگفت‌انگیز بود، اظهار داشت: «ما خواهان اجماع بین‌المللی درباره افغانستان از طریق سازمان ملل متحد هستیم، مخصوصا بدان دلیل که چین و روسیه قصد دارند در کابل بمانند».

راب ضمن اشاره به غیرممکن بودن خروج ۱۵ هزار انگلیسی از افغانستان بدون هماهنگی با طالبان، تصریح کرد: «طالبان باید مورد آزمایش قرار گیرد و این را نیز باید با میزان اجازه‌دادن آنها برای خروج [کسانی که می‌خواهند] از افغانستان بروند و تشکیل دولت فراگیر آغاز کرد».

وی پیش از این با نادرست دانستن اتهام‌زنی آمریکا مبنی بر مقصر دانستن نظامیان انگلیسی در انفجارهای فرودگاه کابل، درباره توانایی گروه طالبان برای اداره فرودگاه کابل تشکیک کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه