English

اعزام نیروهای نظامی کانادا به کابل

کانادا به تبعیت از واشنگتن و لندن، مدعی شده است که قصد دارد نظامیانش را برای اطمینان از خروج امن اتباعش از افغانستان، به کابل اعزام کند.

اعزام نیروهای نظامی کانادا به کابل

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با پیشروی های طالبان در تصرف مراکز ولایت های افغانستان، کانادا نیز همانند آمریکا، با ادعای محافظت و خروج شهروندانش، از تصمیم برای اعزام نظامیان خود به کابل خبر داد.

مقام رسمی مطلعی که خواست نامش فاش نشود، گفت که نیروهای ویژه ای از کانادا برای کمک به خروج کارکنان سفارت این کشور، به کابل اعزام خواهند شد. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد نظامی به این منظور فرستاده خواهند شد.

شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان، امروز از ورود نخستین گروه از نظامیان آمریکایی به شهر کابل خبر داد که قرار است امنیت مراکز دیپلماتیک و شهروندان غربی را فراهم کنند.

گفته می شود که هواپیمای حامل این نیروها شب گذشته در فرودگاه کابل بر زمین نشسته است. قرار است شمار نیروهای آمریکایی تا پایان هفته به ۳ هزار نفر برسد و انگلیس نیز اعلام کرده که حدود ۶۰۰ نظامی خود را برای خروج اتباع انگلیسی به کابل اعزام می کند و شمار کارمندان سفارت خود را در کابل به کمترین تعداد کاهش می دهد.

قرار است تعداد کارمندان سفارت‌های آلمان، انگلیس و آمریکا در کابل به پایین ترین سطح ممکن برسد و کشورهای هلند و نروژ نیز گفته اند که تمام کارمندان خود را از افغانستان خارج و سفارت هایشان را تعطیل می کنند.

رسانه‌های محلی افغانستان گزارش نیز داده‌اند که ستونی از دود از داخل سفارت کانادا در کابل هم که احتمالاً دود ناشی از سوختن اسناد و مدارک محرمانه این سفارتخانه در کابل بوده، به هوا برخاسته است.

در حال حاضر، طالبان با تصرف مرکز ولایت لوگر در شرق افغانستان، به ۵۰ کیلومتری کابل رسیده حال آنکه در مجموع مرکز ۱۸ ولایت در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور را تحت کنترل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه