English

کاروان لجستیک آمریکا از شمال عراق وارد سوریه شد

منابع سوری از کشته و زخمی شدن شماری از شبه نظامیان وابسته به آمریکا در استان دیرالزور در جریان حمله گروه‌های مقاومت مردمی خبر دادند.

کاروان لجستیک آمریکا از شمال عراق وارد سوریه شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع نظامی سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه داعش در صحرای شرقی حمص و حملات هوایی جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع تکفیری‌ها در صحرای «السخنه» در حومه شرقی حمص و صحرای الرصافه در حومه غربی الرقه خبر داد.

از سوی دیگر ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در «سهل الغاب» در حومه حماه هدف قرار داد.

ارتش سوریه همچنین با توپخانه مواضع تروریست‌ها را در اطراف «جبل الزاویه» و جنوب ادلب زیر آتش گرفت.

در حومه غربی استان حلب هم ارتش سوریه با راکت و توپخانه مواضع تروریست‌ها را در «کفرتعال»، «کفرعمه»، «تقاد» و «البیترون» هدف قرار داد.

کشته و زخمی شدن شماری از شبه نظامیان وابسته به آمریکا در دیرالزور

یک منبع سوری اعلام کرد که گروه‌های مقاومت مردمی یک مرکز نظامی شبه نظامیان قسد در شهر «الشحیل» در حومه شرقی دیرالزور را هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از شبه نظامیان «قسد» کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

این منبع بیان کرد: به دنبال حمله صدای انفجاری در منطقه شنیده شد و سپس تیراندازی رخ داد و بالگردها و هواپیماهای اشغالگران آمریکایی به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر یکی از شبه نظامیان «قسد» بر اثر انفجار مین در «راس العین» در حومه حسکه کشته شد.

همزمان اقدامات این شبه نظامیان علیه ساکنان در حومه دیرالزور ادامه یافت و نیروهای «قسد» با حمایت اشغالگران آمریکایی مانع از حضور کشاوزران به مزارع خود در منطقه «الصبحه» در حومه شرقی دیرالزور و برداشت محصولاتشان شدند.

منابع سوری اعلام کردند که هدف شبه نظامیان از این اقدامات مجبور کردن اهالی به همکاری با آنهاست.

این منابع تشریح کردند که شبه نظامیان قسد در راستای طرحهای نیروهای آمریکایی عمل می‌کنند و هر که با این طرح‌ها مخالفت می ورزد را مجبور به ترک منطقه می‌کنند و با مدارک جعلی اموال مردم را مصادره می‌کنند.

کاروانی متشکل از 30 محموله سلاح و تجهیزات لجستیک وارد مناطق تحت سیطره قسد شد. این محموله از شمال عراق وارد این مناطق شد و قرار است که از این مناطق به پایگاههای آمریکایی مستقر در منطقه منتقل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه