English

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ آمریکا در صدر جدول

آمریکا با بیش از ۳۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۶۲۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان/ آمریکا در صدر جدول

به گزارش خبرگزاری موج، شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کرونا در جهان تاکنون به ۱۹۴ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است. مرگ چهار میلیون و ۱۶۸ هزار و ۴۶۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین تاکنون ۱۷۶ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۲۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا با بیش از ۳۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۶۲۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     آمریکا     ۳۵,۱۸۴,۶۷۱     ۶۲۶,۷۱۳

۲     هند     ۳۱,۳۷۱,۴۸۶     ۴۲۰,۵۸۵

۳     برزیل     ۱۹,۶۷۰,۵۳۴     ۵۴۹,۵۰۰

۴     روسیه     ۶,۱۰۲,۴۶۹     ۱۵۳,۰۹۵

۵     فرانسه     ۵,۹۷۸,۶۹۵     ۱۱۱,۶۱۶

۶     انگلیس      ۵,۶۶۹,۲۶۰     ۱۲۹,۱۳۰

۷     ترکیه     ۵,۵۸۷,۳۷۸     ۵۰,۸۷۹

۸     آرژانتین     ۴,۸۳۹,۱۰۹     ۱۰۳,۵۸۴

۹     کلمبیا     ۴,۷۱۶,۷۹۸     ۱۱۸,۵۳۸

۱۰     ایتالیا     ۴,۳۱۲,۶۷۳     ۱۲۷,۹۴۲

براساس این فهرست، هند نیز با آمار بیش از ۳۱.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۹.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۴۹ هزار و هند با بیش از ۴۲۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تاکنون بیش از ۲۳۸ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۹۵ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۱۵۳ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. پس از آن نیز انگلیس با آمار بیش از ۱۲۹ هزار قربانی در جایگاه دوم تلفات کرونا در اروپا قرار گرفت. به علاوه کشورهای ایتالیا بیش از ۱۲۷ هزار، کلمبیا بیش از ۱۱۸ هزار و فرانسه نیز بیش از ۱۱۱ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

همچنین آرژانتین با بیش از ۱۰۳ هزار، آلمان با بیش از ۹۲ هزار، ایران با بیش از ۸۸ هزار، اسپانیا با بیش از ۸۱ هزار، لهستان با بیش از ۷۵ هزار، اندونزی با بیش از ۸۲ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۶۹ هزار، اوکراین با بیش از ۵۲ هزار، ترکیه نیز با بیش از ۵۰ هزار جانباخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۳۰ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا ،ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ایران، اندونزی، لهستان، مکزیک، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، جمهوری چک، شیلی،عراق، فیلیپین،کانادا، بنگلادش، بلژیک، سوئد، رومانی و پاکستان نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه