English

چهارمین گور دسته جمعی کودکان در کانادا کشف شد

در حالی که طی هفته‌های اخیر کشف گورهای جمعی بومیان در کانادا خبرساز شده است، رسانه‌‎‌ها از پیدا شدن گور جمعی بیش از ۱۶۰ کودک در استان بریتیش کلمبیا خبر دادند.

چهارمین گور دسته جمعی کودکان در کانادا کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج، یک رسانه کانادایی از کشف گور دسته جمعی بیش از ۱۶۰ کودک بومی در یکی از مدارس سابق واقع در استان غربی این کشور خبر داد.

بنا بر گزارشی که خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع خبری در کانادا مخابره کرد، روز دوشنبه گور جمعی بیش از ۱۶۰ کودک بومی در جنوب جزایر «خلیج جنوبی» در استان بریتیش کلمبیا کشف شد.

شبکه کانادایی «سی‌بی‌سی» در این باره گزارش داد که اجساد کودکان بومی در یک منطقه جزیره کوپر که از سال ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۰ مدرسه بود،  کشف شده است.

قبیله بومی «پنلاکوت» (Penelakut) در جزیره کوپر خبر کشف این گور را اعلام و تاکید کرد، تا قبل از این کشف این گور اعلام و رسانه‌ای نشده بود.

شبکه سی‌بی‌سی خبر داد در اعلامیه این قبیله بومی که خطاب به یک قبیله بومی دیگر در جزایر خلیج جنوبی اعلام شد، آمده است: «ما از شما دعوت می‌کنیم که به ما برای افزایش آگاهی بخشی درباره مدرسه صنعتی جزیره کوپر و تایید گور جمعی بیش از ۱۶۰ (کودک بومی) بپیوندید».

اطلاعات بیشتری درباره گور جدید مخابره نشده و رسانه‌های کانادایی مدعی هستند که قبیله پنلاکوت به درخواست‌ها برای دیدار و صحبت با خبرنگاران با موضوع کشف این گور جمعی کودکان پاسخ نداده است.

انتشار ماجرای هولناک کشف صدها گور جمعی در محوطه مدارس شبانه‌روزی قدیمی که از آنها اجساد کودکان بومی کانادایی بیرون کشیده‌شده، طی هفته‌های اخیر بارها خبرساز شده و باعث ایجاد تنش‌ در این کشور مدعی حقوق بشر و اختلاف میان دولت کانادا و واتیکان شده است.

رسانه‌های کانادایی در هفته‌های گذشته سه بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ تن از کودکان بومی کانادا بوده‌اند خبر داد‌ه‌اند.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌های خود به‌اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به‌جای عذرخواهی از بومیانی که فرزندان‌شان قربانی جنایت نژادپرستانه مدارس دولتی شبانه‌روزی در سال‌های گذشته شده بودند، از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان خواست عذرخواهی کند و تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه