English

آنتونی بلینکن:

آمریکا ۱۰ هزار زندانی داعشی را در سوریه نگاه می‌دارد

وزیر خارجه آمریکا که داعیه‌دار بازگرداندن اعضای خارجی داعش به کشورهایشان شده، از باقی‌ماندن حدود ۱۰ هزار نفر از داعشی‌های زندانی در اردوگاه‌های شمال سوریه خبر داد.

 آمریکا ۱۰ هزار زندانی داعشی را در سوریه نگاه می‌دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌رغم تاکید دولت سوریه بر لزوم بازگردانده‌شدن اعضای خارجی گروه تروریستی داعش به کشورهایشان اما آمریکا قصد دارد ۱۰ هزار زندانی داعشی را در سوریه نگاه دارد.

« آنتونی بلینکن » وزیر خارجه ایالات متحده امروز (دوشنبه) طی کنفرانس مقابله با تروریسم در رُم (پایتخت ایتالیا) گفت ۱۰ هزار نفر از اعضای داعش هنوز در زندان‌های تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) نگه داشته می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن اما مدعی شد که واشنگتن از کشورهای مختلف شامل ۷۸ کشور عضو ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش می‌خواهد که اتباع خود که صفوف این گروه تروریستی پیوسته‌اند را به کشور خود بازگردانند.

وی در این‌باره گفت: «این وضعیت غیرقابل توجیه است. این وضع نمی‌تواند برای همیشه به این شکل باقی بماند. آمریکا از کشورهای مبدأ می‌خواهد اتباع خود [در داعش را] پس بگیرند و در صورت امکان نیز آنها را محاکمه کنند».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که یکی دیگر از مؤلفه‌های اصلی در شکست دادن دائمی داعش، برطرف کردن تهدیدهای این گروه تروریستی در خارج از سوریه و عراق، مخصوصا آفریقا است.

این اظهارات بلینکن در حالی است که «علی الحسینی» مسئول روابط الحشد الشعبی در محور شمال عراق، گفته بود با خروج نیروهای آمریکایی از استان کرکوک، دیگر خبری از داعشی‌های خارجی در این استان نیست.

از سوی دیگر، «وِین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی چندی پیش تاکید کرده هیچ نشانه‌ای از ظهور مجدد بقایای باندهای تروریستی داعش ملاحظه نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه