English

اتحادیه اروپا:

قصد نداریم از افغانستان خارج شویم

سرپرست نمایندگی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت که این نهاد پس از خروج نیروهای آمریکایی نیز به حضور و ماموریت خود در افغانستان ادامه می‌دهد.

قصد نداریم از افغانستان خارج شویم

به گزارش خبرگزاری موج، «توماس نیکلسون» سرپرست نمایندگی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اظهار داشت که باوجود خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، سیاست و ماموریت این اتحادیه درباره افغانستان تغییر نکرده است.

نیکلسون در گفت‌وگوی مجازی با پارلمان اروپا گفت: درحالی که نیروها خارج می‌شوند، قصد ما این است که به حضورمان ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: سیاست، ماموریت و تعهد ما نسبت به مردم افغانستان تغییر نکرده است ولی شرایط تغییر می‌کند و ما باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنیم تا به تعاملات و برآورده کردن تعهدات خود در این شرایط نسبتاً جدید ادامه دهیم.

این در حالی است که قرار است امروز وزرای دفاع و خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل درباره افغانستان گفت‌وگو کنند.

براساس جدول زمانی اعلام شده توسط بایدن، همه نظامیان آمریکایی تا 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک کنند و دیگر اعضای ناتو نیز تاکید دارند که همزمان با نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که تاخیر آمریکا و ناتو برای خروج نیروهایشان از افغانستان راه «هرگونه اقدام مناسب برابر نیروهای اشغالگر را باز کرده است».

وی گفته بود: «طالبان منتظر است تا رهبری امارت اسلامی با نظر داشت استقلال کشور، ارزش‌ها و منافع عالی مردم چه تصمیمی در این باره می‌گیرد».

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه