English

سفارت امارات در تل آویو رسما افتتاح شد

با برافراشته شدن پرچم امارات در کنار پرچم رژیم صهیونیستی در ساختمان سفارت، ابوظبی رسما سفارت خود را در تل آویو افتتاح کرد.

سفارت امارات در تل آویو رسما افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که با برافراشته شدن پرچم امارات در کنار پرچم رژیم صهیونیستی ، سفارت ابوظبی در تل آویو روز یک شنبه رسما آغاز به کار کرد.

دفتر سفارت امارات در ساختمان بورس اوراق بهادار تل آویو که میزبان چندین شرکت فناوری اسرائیل نیز است واقع شده است.

«محمد الخواجه» سفیر امارات از روز اول مارس 2021 در سرزمینهای اشغالی مستقر شده است. وی طی درگیری اخیر رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین به ابوظبی رفته بود و چندین روز در تل آویو که یکی از اهداف مورد حمله فلسطینیها بود حضور نداشت.

همسر و فرزندان وی همچنان در امارات به سر می‌برند اما قرار است به زودی به فلسطین اشغالی بروند.

براساس این گزارش، الخواجه که پیش از این با چندین وزیر صهیونیست دیدار کرده بود روز یک شنبه نیز با «یوآو گالانت» وزیر آمورزش کابینه تل آویو دیدار و رایزنی کرد.

گالانت پس از این دیدار در توئیتر نوشت: خیلی خوشحالم که با یکی از شرکای اسرائیل دیدار کردم. من از آقای سفیر برای این دیدار مهم متشکرم و امیدوارم طرحهای مشترک برای همکاریهای بیشتر میان دو طرف در زمینه آموزشی گسترش یابد.

امارات از جمله کشورهای عربی است که علیرغم مخالفتهای افکار عمومی جهان عرب و با زیر پاگذاشتن حقوق فلسطینیها، اقدام به برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی کرد.

مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ و به میزبانی کاخ سفید برگزار شد. به موجب این توافق، امارات متعهد به برقراری روابط دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی شد. پیش از این قرار بود سفارت امارات در تل آویو در ماه ژانویه افتتاح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی